20 september 2018Comments are off for this post.

Europese campagne Big Green Egg door Fitzroy

Europese campagne Big Green Egg door Fitzroy

Big Green Egg heeft zijn Europese communicatie na een pitch ondergebracht bij Fitzroy. Het creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor het aanscherpen van de positionering en een Europese campagne die eind dit jaar start.

Romelia Schwarzkächel, marketingmanager van Big Green Egg Europe: 'De klik was meteen goed. Ik vind het belangrijk dat een bureau laat zien dat zij in staat is om in onze schoenen te kunnen staan en dat is precies wat Fitzroy heeft gedaan. Zij hebben ons overtuigd op zowel strategisch als creatief vlak. Strategie en ondernemerschap zit in het DNA van Fitzroy en dat is wat voor ons het verschil heeft gemaakt.'

Marnix Tiggeloven, mede-oprichter van Fitzroy: 'We zijn heel trots dat we zo’n mooi merk mogen toevoegen aan ons portfolio. Met Big Green Egg zetten we een volgende stap in het ontwikkelen van internationale campagnes.'

18 september 2018Comments are off for this post.

Fitzroy wint Europese pitch Catawiki

Fitzroy wint Europese pitch Catawiki

Catawiki heeft na een strategische pitch zijn communicatie-belangen ondergebracht bij Fitzroy. Het reclamebureau wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een Europese campagne voor het merk.

Jarron Jannink, Head of Brand Marketing bij Catawiki: 'Fitzroy begreep goed de transitie die het merk Catawiki gaat maken en daarom zien wij in Fitzroy een partner voor de langere termijn.'

Marnix Tiggeloven, mede-oprichter van Fitzroy: 'Het liefst werken we met Fitzroy voor challengers, voor nieuwe spelers. Catawiki staat steevast hoog in de lijstjes van de snel groeiende tech-bedrijven. Dit is een klant die zelf continu op hoge snelheid ontwikkelt. Daarom vragen ze veel van hun creatieve partners. In de pitch werd het duidelijk dat we eenzelfde mentaliteit delen.'

 

De campagne zal nog voor dit jaar te zien zijn.

4 september 2018Comments are off for this post.

NON-STOP-NU voor Nu.nl

NON-STOP-NU voor Nu.nl

NU.nl komt met een campagne waarmee het een stempel wil drukken in het nieuwsmedia landschap. Samen met creatief strategische partner Fitzroy ontwikkelde zij NON-STOP-NU. Het is een crossmediale campagne geworden waarmee de mogelijkheden van de gepersonaliseerde app in de spotlight wordt gezet en ook de verschillende rubrieken, features en deals.

Miriam el Ghalbzouri,  Marketing Manager NU.nl: "Op verschillende gebieden is NU.nl haar platform verder aan het uitbouwen waarvan de terugkeer van NUjij en NUuit een mooi voorbeeld zijn. “De tijd is rijp om te starten met onze marketing communicatie richting onze lezers en adverteerders die vaak dezelfde pet op hebben. Wij hebben gekozen voor een creatief construct dat wij verder in de toekomst kunnen uitbouwen. Bij NU.nl x gebeuren er allerlei fantastische dingen die wij (te) weinig communiceren."

De campagne start op televisie, online video, digital out-of-home en radio en zal dan daarna met de verschillende proposities digitaal en always-on aanwezig zijn.

Credits

Bureau: Fitzroy
Productiemaatschappij: Circus Family
RTV: Inge Zoete
Sound: Massive Music
Klant: NU.nl
Hoofd Redacteur: Gert-Jaap Hoekman
Marketing Manager: Miriam el Ghalbzouri
Media planner: Lucy Rimena

NON-STOP-NU tvc 15" + 5" + 5" from Fitzroy Amsterdam on Vimeo.

30 augustus 2018Comments are off for this post.

Onze nieuwe TV commercial voor Voort!

20 augustus 2018Comments are off for this post.

Our video clip for Mr. Tom Trago in collaboration with Bear Damen and Czar Family

Tom Trago “Working Machines” taken from the album “Bergen” (Dekmantel)

Apple: https://apple.co/2u6nR67

Spotify: https://spoti.fi/2zn6nbR

Dekmantel Webshop: https://shop.dekmantel.com

Supported by Kornuit: Made of Moments Creative Agency Fitzroy Production Company Czar.

 

A big thank you to all the cast and everyone who was involved in creating this project.

18 augustus 2018Comments are off for this post.

Interview with Koen about our Gold Effie Award

‘GAMIFICATE EVERYTHING’ WERD HET MANTRA. EN DAT WERKTE'

JONG EN NU AL EEN EFFIE. KOEN DE BOER (FITZROY) OVER DE PRIJSWINNENDE DORITOS #PLAYBOLD CASE.

Vooruitlopend op de Effie Awards publiceren we in samenwerking met Adformatie een aantal interviews. In deze eerste aflevering spreken we Koen de Boer (28), creative strategist bij Fitzroy. Met slechts drie jaar werkervaring won hij in 2017 een Gouden Effie Award voor de Doritos #Playbold case. We vragen hem naar zijn rol in deze campagne en zijn ervaring met het winnen van een Effie Award.

Vertel eens over de Doritos #PLAYBOLD case: Wat was de opdracht en hoe hebben jullie dit aangepakt?

KdB: 

'#playbold is een meerjarig campagne platform dat is neergezet om Doritos lokaal relevant te maken onder jongeren. Het merk speelde toen een steeds kleinere rol in de belevingswereld van jongeren. #playbold stond voor een nieuwe koers, die eigenlijk draait om het rigoureus betrekken van de doelgroep. Dit doen we met influencers, activaties en online content. Het beste voorbeeld is de Doritos VR Battle, waarin onze branded virtual reality game centraal stond. In de campagne lieten we twee YouTubers tegen elkaar strijden in de Doritos-wereld en hier verslag van uitbrengen. Daarna gaven we mensen de kans om het zelf te ervaren op een VR day, waar we de game officieel lanceerden. Tenslotte maakten we een mobiele versie van de game die jongen konden spelen met een cardboard bril, inclusief  battlepacks in de vorm van zakken Doritos voor extra wapens enzo.'

Wat was het eureka-moment bij het bedenken van de campagne?

KdB: 

'Bij dat moment was ik niet aanwezig, want toen werkte ik nog niet bij Fitzroy. Ik weet wel dat al vroeg in het proces het inzicht kwam dat ‘gaming’ als domein goed past bij de belevingswereld van de doelgroep. Het echte eureka moment kwam met het besef dat gaming veel verder kan reiken dan het wereldje van vaak mannelijke gamers als we erin zouden slagen om verschillende elementen uit deze wereld te gebruiken in een alledaagse context. ‘Gamificate everything’ werd het mantra. En dat werkte.'

Welke resultaten heeft de campagne opgeleverd en wat was jouw rol hierin?

KdB: 

'We zitten inmiddels ver boven de doelstelling qua volumegroei. Doritos is bij uitstek een merk dat zijn merkbelofte - ' for the bold' - keer op keer waarmaakt. Onder meer door telkens weer door de meest extreme of, zo je wilt, idiote producten op de markt te brengen. Wat verschil heeft gemaakt, is dat we continu en consistent communiceren op product- en merkniveau. Ik heb mijn steentje bijgedragen aan dat laatste.'

Het maken van een goede campagne gaat zelden zonder slag of stoot. Dus wat ging er mis en wat heb je hiervan geleerd?

KdB: 

'We zoeken graag de grenzen op.Toen we van Doritos het verzoek kregen om de Doritos ‘dust’ de nieuwe hero te maken, gingen we volledig los op alle associaties die je hiermee kunt maken. Dat werd uiteindelijk op hoger niveau tegengehouden, met alle gevolgen van dien. Dus ja, legal checken - zo vroeg mogelijk in het proces.'

Naast een Effie heeft Doritos #Playbold nog meer prijzen gewonnen. Waarin onderscheidt een Effie Award zich ten op zichte van de andere prijzen?

KdB: 

'Ik loop nog niet zo heel lang in de reclame, dus ik kende de lading en prestige van alle prijzen nog niet zo goed. Maar nu je het vraagt: toen ik bij de Effie uitreiking nog op het podium stond, kreeg ik al berichtjes van mensen die het nieuws online lazen. Daaraan kun je wel merken dat deze prijs anders is.'

Welk effect heeft het winnen van de gouden Effie gehad op jouw carrière?

KdB: 

'Eerlijk gezegd weten vrij weinig mensen dat ik iets te maken heb met deze prijs. Dat vind ik niet erg hoor. Sterker, ik vind het best ongemakkelijk om zoiets te ‘claimen’. Veel meer mensen hebben de afgelopen jaren aan deze campagne  gewerkt.'

Welke campagne maakt kans op een Effie Award dit jaar?

KdB: 

'Ik weet niet of ze hebben ingestuurd, maar YoungCapital? Die zijn van platte vacaturebank naar een heus lifestyle merk gegaan. Ondertussen brengen ze nog steeds helder over wat ze aanbieden aan klanten en jongeren: werk.'

Heb je nog een advies aan jonge talenten?

KdB: 

'Maak je werk leuker door jonge vakgenoten op te zoeken, al is het maar om je dagelijkse sores te delen. Check JongeHonden, RA*W of RA*W University.'

Benieuwd naar het juryrapport voor de Doritos # Playbold case?

17 augustus 2018Comments are off for this post.

Grolsch always supports FC Twente

12 juli 2018Comments are off for this post.

Doritos laat YouTubers digitaal touwtrekken

Naar aanleiding van de lancering van het concept Doritos Collisions heeft PepsiCo een livestream battle georganiseerd. Verantwoordelijke bureaus zijn Fitzroy en OMD.

YouTubers Jessie Maya en Milan Knol werden ieder in een interactieve kamer gezet. Het werd een digitale touwtrek wedstrijd: hoe meer mensen er naar de livestream keken, hoe groter het deel van de kamer werd.

Creatief bureau Fitzroy en mediabureau OMD zitten achter de activatie. Uiteindelijk keken er 87.000 mensen live naar de uitzending.

 

11 juli 2018Comments are off for this post.

De top 5 van Jur Baart

Interview over zijn top 5 en wat er nu speelt.

 

4 juli 2018Comments are off for this post.

Campagnerapport: Kornuit bovengemiddeld opvallend, herintroductie CarNext.com nieuwswaardig

Onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials.

Deze week lichten we twee campagnes uit in het campagnerapport van MeMo²: ‘Made of Moments’ van Kornuit en de CarNext.com-campagne van Leaseplan. Respectievelijk Fitzroy en Etcetera zijn verantwoordelijk voor de commercials van deze merken. Kornuit rolde ‘Made of Moments’ uit waarin naar voren komt dat momenten belangrijker zijn dan bijvoorbeeld geld of status. Leaseplan verkoopt gebruikte leaseauto’s via CarNext.com en komt nu met een internationale campagne voor deze dienst.

Kornuit maakt zich los van Grolsch

54% van de kijkers vindt de Kornuit-campagne opvallend, 39% bestempelt de campagne van het biermerk als leuk en 38% vindt de campagne onderscheidend. Daar staat tegenover dat 26% aangeeft dat ‘Made of Moments’ een duidelijke boodschap heeft. Hetzelfde percentage vindt dat de commercial goed bij het merk past. ‘Ik vind de campagne wel leuk, maar had niet in de gaten dat het om een fles bier ging’, klinkt het vanuit de kijkers. Een positieve noot: ‘De muziek, de beelden en vooral het verhaal. Dit is het!’. Het uiteindelijke rapportcijfer is een 5,4.

Het commentaar van Max de Jong van MeMo²: ‘Met de nieuwe campagne van Kornuit trekt het merk zich helemaal los van Grolsch. Dit resulteert in een creative waarin ingespeeld wordt op jongeren die ervaringen belangrijker vinden dan status en geld, en de 'hipsterman' met baard weg is gelaten. Deze nieuwe insteek is blijkbaar nog even wennen voor de gemiddelde consument, te zien aan de relatief lage brand-fit met Kornuit en de boodschap die niet door iedereen begrepen wordt. Maar door het gebruik van de opzwepende muziek van Tom Trago, een rustige tone of voice en visuals van jongeren die reizen en feesten, wordt de commercial wel opvallend en onderscheidend.’

Fitzroy laat weten dat de resultaten van dit campagnerapport niet per se in lijn zijn met andere onderzoeken over de Kornuit-campagne. Zo reageert Fitzroy via Rob van Benthem, Client Director Kantar/Millward Brown, met het volgende: ‘Uit ons onderzoek komt juist naar voren dat de jonge, beoogde doelgroep, mannen en vrouwen tussen de 18 en 30 jaar, de spot herkent, waardeert en ‘m onderscheidend vindt.’