5 februari 2019Comments are off for this post.

Rachelle in top 10 most influential women

Rachelle - the woman with whom Marnix and Jur have started the strategic initiative Brave The Sea - has been declared by magazine OPZIJ to be 1 of the 10 most influential women in the Netherlands in the category ‘business life’.

She’s seen as a specialist in setting up new, successful formulas for companies. There is a long list of successful companies to which Van der Linden has contributed. She has already worked for NLZiet and EnergieDirect for example. “In the end I became a passionate entrepreneur focussed on the future 24/7. That’s what makes me happy.” according to Rachelle.

The Top 100 is compiled by OPZIJ to make the work and impact of women in our society more visible and bigger.

Under the heading ‘instant innovation’ Brave The Sea builds new speed boats for existing companies that are in need of innovation. Interested in what Brave The Sea can do for your organisation or brand? Mail us for an informal talk.

8 januari 2019Comments are off for this post.

Fitzroy mikt met nieuwe afdeling op culturele inzichten

Fitzroy mikt met nieuwe afdeling op culturele inzichten

Reclamebureau Fitzroy wil zich toeleggen op het ontdekken en vertalen van culturele inzichten en voegt daarom een nieuwe afdeling toe aan de organisatie. De Deense Pernille Kok-Jensen (foto) gaat de unit genaamd Cultural Insights leiden.

Kok-Jensen is afkomstig van onderzoeksbureau Mare, waar ze ruim elf jaar de trendafdeling ontwikkelde en leidde. Ze laat weten: 'Ik ben nieuwsgierig naar mensen en hoe verschillende mindsets kunnen leiden tot veranderingen in de maatschappij. Ik beoefen 'the art of looking sideways' om zodoende culturele inzichten te ontdekken voordat ze mainstream worden. Noodzakelijk voor merken waar de verschuivingen snel gaan, zoals FMCG en jongerenmerken. Maar ook voor merken die kijken naar een lege innovatie-pijplijn. Niet dat ik die ga vullen, maar ik kan wel dat zaadje planten voor iets moois.'

Mini data

Op de vraag wat deze nieuwe afdeling nu precies voor Fitzroy gaat betekenen: 'Eigenlijk is het heel simpel: deze afdeling is voor het bureau 'the new next thing'; effectiever strategieën en ideeën ontwikkelen door cultureel relevanter te worden. Ook voor klanten met internationale ambities. Hoe beter merken de culturele context begrijpen, hoe beter een campagne kan werken. Dat doen we door middel van kwalitatieve, interactieve mini-sessies om zodoende 'mini data' te genereren. Denk aan interviews met de doelgroep, maar ook met experts uit de voorhoede en toonaangevende initiatieven. Hier en in het buitenland, waar we samen met onze klanten van kunnen leren.'

Jur Baart, mede-eigenaar van Fitzroy, voegt daaraan toe: 'Ons bureau leunt erg op strategie. We besteden veel tijd aan het begeleiden van keuzes door klanten in het voortraject, zodat we een scherpe briefing krijgen. Vaak missen we nog diepere kennis rondom de culturele drijfveren die van invloed zijn op beslissingen van consumenten. Wij zijn blij met de komst van Pernille, want met haar ervaringen kunnen we onze opdrachtgevers beter helpen te gedijen in die oh zo veranderende maatschappij.'

27 november 2018Comments are off for this post.

Fitzroy wint pitch AkzoNobel

AkzoNobel naar Fitzroy

Na een strategische en creatieve pitch heeft AkzoNobel het bureau Fitzroy aangewezen als lead agency voor de Nederlandse markt. Het bureau gaat o.a. aan de slag op de merken Flexa, Sikkens en Trimetal.

Marnix Tiggeloven: “AkzoNobel heeft een aantal toonaangevende merken en hele duidelijke doelstellingen voor de komende jaren. Aan ons de taak in deze dynamische markt op een impactvolle manier een bijdrage te leveren aan deze doelstellingen.”  

Brieke Hillen, Marketing Director AkzoNobel Decorative Coatings: “Vanaf onze eerste meeting was er gelijk een hele goede klik. Fitzroy heeft laten zien dat ze een goede strategische sparringpartner is en zowel voor merk als sales oog heeft. We hebben veel zin om met hen aan de slag te gaan.”

22 november 2018Comments are off for this post.

Sportlife

 

20 november 2018Comments are off for this post.

InShared biedt helpende ‘roze hand’

InShared biedt helpende 'roze hand'

Verzekeringsmaatschappij Inshared wil de huidige merkbelofte 'We all benefit' op een impactvolle manier tot leven brengen en lanceert een nieuwe campagne. Een 'roze hand' moet nu helpen schade te voorkomen. Verantwoordelijk bureau is Fitzroy.

Bernadette Wiersema, marketeer bij InShared, laat weten: 'Met de roze hand hebben we een mooi herkenningspunt dat we niet alleen in communicatie, maar ook op de website kunnen laten terugkomen. Voor de aftrap hebben we gekozen voor twee domeinen: het slim opbergen van de smartkey in verband met autodiefstal van buitenaf en het slim omgaan met dozen van kostbare spullen. Het lijken kleine dingen, maar als we met z'n allen iets beter opletten, kunnen we diefstal voorkomen. En dat is mooi, want geld dat we niet nodig hebben voor schade of diefstal geven we terug aan onze klanten; de Jaarbeloning.'

Rebels

Jur Baart, eigenaar van verantwoordelijk bureau Fitzroy, voegt daaraan toe: 'Samen met InShared hebben we verschillende strategische routes bewandeld om het eigenwijze, rebelse karakter weer terug te brengen in het merk. Deze routes hebben we uitvoerig getest en daaruit kwam de helpende roze hand als beste naar voren. Voor ons een mooie visual device waarmee we herkenbaarheid van InShared verder kunnen vergroten.'

De campagne is vanaf nu onder meer op televisie te zien. MacGyver is verantwoordelijk voor de productie van de campagne.

 

15 oktober 2018Comments are off for this post.

Kampioenen

Kampioenen

Wij Nederlanders zijn kampioen van Europa! Ja, kampioen zitten. Gemiddeld zitten we wel 8,5 uur per dag.  Eigenlijk weten we wel dat zitten niet goed is en dat we er letterlijk ziek van kunnen worden. Door wat vaker op te staan, leef je gezonder. In de nieuwe campagne van Zilveren Kruis waarin vitaliteit centraal staat, staan we op tegen te lang achter elkaar zitten.

Marlies van Voorthuizen, senior campagnemanager bij Zilveren Kruis: “Door wat vaker op te staan, leef je gezonder. Met deze campagne willen we enerzijds het bewustzijn bij alle Nederlanders vergroten dat we minder lang achter elkaar moeten zitten en wat vaker moeten opstaan. Anderzijds geven we inzicht door middel van de Zitcheck en bieden we praktische tips en tools zoals een online sta-op-coach die je met leuke challenges helpt vaker op te staan. Met deze campagne willen we weer een goede invulling geven van onze Raad & Daad.”
De campagne is vanaf vandaag te zien en horen op televisie, radio, online en (D)OOH.

credits

Opdrachtgever: Zilveren Kruis
Bureaus: Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Disxt, P161 en Etopia
Productie tvc: Aaron van Valen, Czar

20 september 2018Comments are off for this post.

Europese campagne Big Green Egg door Fitzroy

Europese campagne Big Green Egg door Fitzroy

Big Green Egg heeft zijn Europese communicatie na een pitch ondergebracht bij Fitzroy. Het creatieve bureau wordt verantwoordelijk voor het aanscherpen van de positionering en een Europese campagne die eind dit jaar start.

Romelia Schwarzkächel, marketingmanager van Big Green Egg Europe: 'De klik was meteen goed. Ik vind het belangrijk dat een bureau laat zien dat zij in staat is om in onze schoenen te kunnen staan en dat is precies wat Fitzroy heeft gedaan. Zij hebben ons overtuigd op zowel strategisch als creatief vlak. Strategie en ondernemerschap zit in het DNA van Fitzroy en dat is wat voor ons het verschil heeft gemaakt.'

Marnix Tiggeloven, mede-oprichter van Fitzroy: 'We zijn heel trots dat we zo’n mooi merk mogen toevoegen aan ons portfolio. Met Big Green Egg zetten we een volgende stap in het ontwikkelen van internationale campagnes.'

4 september 2018Comments are off for this post.

NON-STOP-NU voor Nu.nl

NON-STOP-NU voor Nu.nl

NU.nl komt met een campagne waarmee het een stempel wil drukken in het nieuwsmedia landschap. Samen met creatief strategische partner Fitzroy ontwikkelde zij NON-STOP-NU. Het is een crossmediale campagne geworden waarmee de mogelijkheden van de gepersonaliseerde app in de spotlight wordt gezet en ook de verschillende rubrieken, features en deals.

Miriam el Ghalbzouri,  Marketing Manager NU.nl: "Op verschillende gebieden is NU.nl haar platform verder aan het uitbouwen waarvan de terugkeer van NUjij en NUuit een mooi voorbeeld zijn. “De tijd is rijp om te starten met onze marketing communicatie richting onze lezers en adverteerders die vaak dezelfde pet op hebben. Wij hebben gekozen voor een creatief construct dat wij verder in de toekomst kunnen uitbouwen. Bij NU.nl x gebeuren er allerlei fantastische dingen die wij (te) weinig communiceren."

De campagne start op televisie, online video, digital out-of-home en radio en zal dan daarna met de verschillende proposities digitaal en always-on aanwezig zijn.

Credits

Bureau: Fitzroy
Productiemaatschappij: Circus Family
RTV: Inge Zoete
Sound: Massive Music
Klant: NU.nl
Hoofd Redacteur: Gert-Jaap Hoekman
Marketing Manager: Miriam el Ghalbzouri
Media planner: Lucy Rimena

NON-STOP-NU tvc 15" + 5" + 5" from Fitzroy Amsterdam on Vimeo.

30 augustus 2018Comments are off for this post.

Onze nieuwe TV commercial voor Voort!

20 augustus 2018Comments are off for this post.

Our video clip for Mr. Tom Trago in collaboration with Bear Damen and Czar Family

Tom Trago “Working Machines” taken from the album “Bergen” (Dekmantel)

Apple: https://apple.co/2u6nR67

Spotify: https://spoti.fi/2zn6nbR

Dekmantel Webshop: https://shop.dekmantel.com

Supported by Kornuit: Made of Moments Creative Agency Fitzroy Production Company Czar.

 

A big thank you to all the cast and everyone who was involved in creating this project.