11 april 2018Comments are off for this post.

Pepsico brengt merken onder bij Fitzroy

Pepsi Max, Lay’s en Duyvis worden na een strategische oriëntatie en een creatieve pitch klant bij Fitzroy.

Voor de laatste twee merken gaat het om alle social media activiteiten in de Benelux. Fitzroy werkt al ruim 5 jaar voor PepsiCo; met name voor Quaker en Doritos waarvoor ze vorig jaar nog een Gouden Effie Award wonnen.

Jur Baart, oprichter Fitzroy: 'PepsiCo heeft heel veel mooie merken in haar portfolio. Natuurlijk keken we al langer naar een merk zoals Pepsi Max en Lay’s. We zijn trots dat we deze drie merken nu verder mogen uitbouwen.'

In de komende maanden zullen PepsiCo en Fitzroy de verschillende campagnes uitrollen.

10 april 2018Comments are off for this post.

‘Wij zijn het bijtertje van de creatieve industrie’

Tekst Wout Maas

Het zijn alleen de sexy merken die eventueel gebaat zijn bij in house creatie. De reclamebureaus – inclusief de grote jongens – zullen blijven bestaan. Als zij er maar steeds weer in slagen om de juiste talenten aan zich te binden want er woedt een ‘war on talent’. Fitzroy schakelt snel en speelt altijd in op de tijdgeest, zo betoogt medeoprichter en partner Jur Baart.

De gangen en kamers van Fitzroy ruiken naar schoonmaakmiddel, creatieve teams werken geconcentreerd aan materiaal dat moet worden opgeleverd en in de kamer van gesprek – met spectaculair uitzicht op onder meer de Openbare Bibliotheek Amsterdam en Het Scheepvaartmuseum – liggen spullen netjes geordend op stapeltjes. Een wonderlijk gegeven als je bedenkt dat hier slechts enkele dagen geleden de bekende ‘Fitzroy Bash’ plaatshad. Volgens Baart is de Bash veel meer dan een jaarlijkse knalfuif. Het is bij uitstek ook de gelegenheid om talent enthousiast te maken voor Fitzroy en nieuwe eigen producten te introduceren. ‘We merken iedere keer weer dat de mensen die komen het geweldig vinden. Met de Bash geven we ons visitekaartje af. Het was een paar dagen geleden ook weer een groot feest. We gaan er overigens wel een andere vorm aan geven want onze vloeren overleven waarschijnlijk niet nog zo’n feest’, zegt Baart met een glimlach.

Het is in dit tijdsgewricht meer dan eens zaak om de talenten te vinden die je bureau verder helpen. ‘Wij weten ze gelukkig te vinden. Of beter gezegd, meestal weten zij ons te vinden. Natuurlijk helpt het winnen van prijzen daarbij. We hebben vorig jaar een golden hattrick gehaald: een gouden Effie, gouden Esprix en gouden Spin Award met onze campagne voor Doritos (Playbold, red.). Dat spreekt tot de verbeelding.’
Medeoprichter en boezemvriend Marnix Tiggeloven en Baart kiezen heel bewust om vooral in te schrijven op awards die effectiviteit hoog in het vaandel dragen. ‘We doen alle case-inzendingen zelf en we maken ook intern de filmpjes. Er zijn heel veel awards. Ik zit ook zelf dit jaar in de Esprix- en Spin Awards jury. Maar we kiezen meestal samen met onze klanten waar we voor inzenden. Dat zijn dus vaak de awards waar effectiviteit een cruciale rol speelt bij de beoordeling.’

Inhouse creatie beschouwt hij niet als een reële bedreiging voor de goede reclamebureaus. ‘Dat is alleen maar interessant voor de sexy merken uit de fashion- en beauty. Luister, als wij iets moeten opleveren dan werken we met plezier de hele avond door. Dat zie ik bij het overgrote deel van de bedrijven nog niet gebeuren.’
Tegelijkertijd kan inhouse creatie volgens Baart wel in het nadeel uitpakken van de onderkant en het midden van de markt. ‘Omdat zij qua omzet meer afhankelijk zijn van executie en dat wordt steeds meer inwisselbaar.’

Baart behoort dan ook zeker niet tot de onheilsprofeten die het einde van creatieve bureaus voorziet. Ook de grote bureaus houden naar zijn overtuiging hun positie binnen de creatieketen. ‘No one gets fired by hiring JWT. Als je ziet wat dit soort bureaus in het verleden allemaal hebben gepresteerd dan valt een samenwerking met hen altijd te verdedigen.’

Fitzroy is gestoeld op het uitgangspunt: it is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change. Een uitspraak die vaak ten onrechte wordt toegeschreven aan Charles Darwin, maar afkomstig is van de Amerikaanse hoogleraar Leon C. Megginson. ‘Wij hoeven niet het meest creatieve bureau van Nederland te zijn. Wij zitten er altijd ondernemend in. Daarmee bedoel ik dat we snel schakelen. Bij grote bureaus zijn er eerst tig meetings nodig om draagvlak te krijgen voor ideeën. Bij ons staat niet alles in het teken van creatie. Wij zijn de ondernemende creatieve partner van de klant. Challenging, snel, met oog voor de ‘zeitgeist’ en met alleen maar oog voor resultaat. Wij zijn het bijtertje van de creatieve industrie. Daar is de Doritoscase een prachtig voorbeeld van’, zo besluit Baart.

Losse quote: Luister, als wij iets moeten opleveren dan werken we met plezier de hele avond door. Dat zie ik bij het overgrote deel van de bedrijven nog niet gebeuren

5 april 2018Comments are off for this post.

Score van 69% bij de verschillende Awards

Awards zijn leuk, maar vooral niet het belangrijkste voor Fitzroy. Je kunt er veel tijd en vooral veel geld mee kwijt zijn. Die besteden we liever aan andere zaken zoals pro-actieve ideeën voor klanten of eigen projecten zoals onze Scandal Candles.
Maar toch hebben we dit jaar weer behoorlijk wat nominaties binnengesleept die hopelijk in de komende weken worden omgezet in echte awards: 3x SAN, 2x Esprix, 1x Spin, 1x ADCN, 1x Dutch Packaging Awards en 1x German Design Awards. Dat betekent een score van 69% en daar zijn we best een beetje trots op.
xxxxxxxxxx
xxxxxx

27 maart 2018Comments are off for this post.

New packaging Kornuit

Kornuit heeft link met Grolsch niet meer nodig, verpakkingsdesign volledig op de schop

Naast een ‘nieuw, fris design met veel kleur’ komt Kornuit met kratjes die vervaardigd zijn uit louter gerecycled plastic.

Kornuit, het pilsmerk uit de stal van Grolsch (tegenwoordig vallend onder het Japanse bierimperium Asahi), brengt twee nieuwsfeiten naar buiten. Het merk voert een ‘volledig’ re-design van de verpakkingen door én het slaat op de ecologische trom door vanaf te werken met kratjes die, zo zegt de brouwer, helemaal gefabriceerd zijn met uit consumentenafval gerecycled plastic.

Logo
Kornuit was tot nu toe duidelijk gelinkt aan Grolsch, maar kan volgens de brouwer inmiddels prima op eigen benen staan. ‘Kornuit gaat daarom verder onder een nieuw logo, waarbij vooral het hopicoon uit het logo een belangrijke rol gaat spelen. Dit hop icoon geeft op verpakkingen een doorkijk in de wereld van Kornuit. Zo zie je in het hopicoon onder meer mooie Kornuit-festivalmomenten van het afgelopen jaar terug. Er komen vijf uitvoeringen van het hopicoon en daarmee ook vijf verschillende edities van de verpakkingen op de markt.’ Grolsch is ervan overtuigd dat het geheel voor veel kleur zorgt en een nieuw, fris design. Reclamebureau Fitzroy tekende voor positionering, verpakking en fles.

Award?
Dan dat Kornuit-krat, dat is gemaakt van ‘100 procent plastic consumentenafval’ (zie video onderaan). Het krat is door Grolsch gerealiseerd in samenwerking met DS Smith Plastics, de leverancier van het krat. Het Kornuit krat is genomineerd voor de Plastics Recycling Awards Europe 2018, in de categorie ‘Best Recycled Plastic Packaging Product’. Op 25 april worden de winnaars van deze awards bekendgemaakt.

Instroom supermarkt
De nieuwe Kornuit kratten stromen vanaf deze week gefaseerd de markt in. Vanaf de eerste week van april worden ook de nieuwe blikken Kornuit gefaseerd uitgeleverd. De 6-packs met nieuwe flessen volgen vanaf 23 april aanstaande. Vanaf begin mei start Kornuit een nieuwe reclamecampagne.

25 maart 2018Comments are off for this post.

THE Fitzroy Bash

A couple of days have passen since our Annual Bash. By now you've probably recovered, showered a couple of times, and smell your best again.

During our bash, we introduced our Scandal Candles and hijacked your nose for the purpose of good - we hope the stink made you think. It's the first time we've got positive reactions for smelling bad.

Thank you for celebrating the last Fitzroy Bash with us. We had a great time, and we've had it every year for then years straight.

After a decade of good music and laughs, crazy wallpapers, dancing in leggings and rummy hangovers we think next year it's time to discover a new way to celebrate our love for Fitzroy.

Check all the fun here: pics.

We had a blast!
Cheers, the Fitzies.

22 maart 2018Comments are off for this post.

Our own new product range: Scandal Candles

"Our scented candles serve as a reminder of the stinking corporate scandals that exist in the world today. They are a burning protest against big companies’ brashly unapologetic behaviour towards our planet.

But only protesting doesn’t get us where we need to be. That’s why 100% of our proceeds go directly to a cause dedicated to making our world a little less shit."

We introduce to you the Scandal Candles: foul-smelling scented candles that remind the world of different corporate scandals.
The first batch contains handmade candles that reek of children’s sweat, plastic soup, and cigarette fumes. This way, the creators want to draw attention to problems that moved to the background of our collective memory.
Founder Jur Baart explains: “Child labor, the overuse of cheap plastics and an industry that knowingly keeps people addicted. Although these aren’t new problems, we shouldn’t get desensitised to them. Our candles are meant to put these issues back under people’s noses.”
The candles are sold through an online gift shop. With every purchase, the buyer supports a cause dedicated to solving one of these specific problems.
Check the website: www.scandalcandles.nl

 

17 maart 2018Comments are off for this post.

Fitzroy runner up at Dutch Packaging Awards

Een kleine 500 verpakkingsprofessionals hoorden en zagen op 15 maart in Studio21 in Hilversum wie de winnaars zijn van de NL Packaging Awards 2018. Het was een avond van netwerken, dineren, genieten van Victor Mids en O’G3NE en zien hoe onder leiding van Art Rooijakkers de juryvoorzitters de winnaars bekend maakten. Kijk voor fotoalbums van de avond op de Facebookpagina van NL Packaging Awards of op packagingawards.nl.

De uitslag:

Categorie Drankverpakkingen Alcoholisch

Winnaar:

Canei Frizzante Originale, VBAT

Canei Frizzante Originale, een inzending van VBAT, wint in de categorie Drankverpakkingen de award. De jury: ‘Het merk had te kampen met een negatief, oubollig imago. De merkwaarde was daardoor niet groot. Maar nu heeft het iets hips en eigentijds, in een nieuw segment. Branding alleen in de top van de fles; de vraag is of dat slim is? Deze fles staat mooi op tafel. We vinden de integratie van 2D- en 3D-design fraai toegepast en de disruptieve kleur erg mooi.’

Runner-up:

Fitzroy Premium Navy Rum, ingezonden door Fitzroy.

16 maart 2018Comments are off for this post.

Nieuwe commercial Grolsch: Fitzroy brouwt campagne ‘Proef karakter’

 

Grolsch komt donderdag met een nieuwe tv-commercial. De campagne wordt opgehangen aan de nieuwe pay-off 'Proef karakter'. Reclamebureau Fitzroy huurde reclame-icoon Johan Kramer in voor de regie.

Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch-momenten. Haar liefde voor muziek, film, festivals en kunst steekt de bierbrouwer daarbij niet onder stoelen of banken. Deze commercial is de aftrap van de nieuwe Grolsch-campagne ‘Proef karakter’. In deze campagne staat het eigenzinnige karakter van het merk en Grolsch pilsner centraal.

De beugelfles met Grolsch Premium Pilsner speelt de hoofdrol in de campagne. Door de jaren heen is de beugelfles uitgegroeid tot het icoon van Grolsch, zowel nationaal als internationaal. Vanwege de ultieme bierbeleving heeft Grolsch altijd vastgehouden aan deze beugelfles met het herkenbare plop-geluid. In de tv-commercial laat de brouwer de eigenzinnige Grolsch wereld zien aan de hand van muziek-, film-, festival- en kunstmomenten. Schrijver James Worthy fungeert als voice-over en gastheer. De muziek is speciaal voor Grolsch geschreven, geproduceerd en live ingespeeld door Maurizio Pinna, onder meer organist bij The Deaf.

Eigenzinnig en onmiskenbaar Grolsch

Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch: 'Grolsch wordt gezien als anders, eigenzinnig. Wij noemen dat karakter. Karakter is je niet laten leiden door anderen, maar het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Zo hebben we onze campagnes altijd ingestoken. Of het nu gaat om ‘Vakmanschap is Meesterschap’, ‘Op een dag..’ of ‘Komt tijd, komt Grolsch’. Het was altijd herkenbaar, uniek en duidelijk Grolsch. Dat is wat we onszelf ook nu hebben opgelegd: een campagne creëren die onmiskenbaar Grolsch is en waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.'

Marnix Tiggeloven, Partner Fitzroy: “We portretteren Grolsch door de unieke beugel op een voetstuk te plaatsen en het eigenzinnige karakter van Grolsch Premium Pilsner te benadrukken. We zoomen in op herkenbare Grolsch momenten zoals film, muziek, festivals en kunst. Zo willen we bestaande associaties met het merk opnieuw activeren.'

Johan Kramer, Halal: 'De film neemt je mee in de bijzondere, eigenzinnige wereld van Grolsch. Om te zorgen voor verschillende sferen en stemmingen hebben we gefilmd met zowel een oude 35mm filmcamera, als met de nieuwste digitale camera’s. James vertelt het verhaal, terwijl het beeld constant probeert te verrassen. Er is maar één biermerk dat zo’n uitgesproken film kan maken en dat is Grolsch.'

Zichtbaarheid merkcampagne

De pay-off van de nieuwe campagne - ‘Grolsch. Proef karakter’ - vormt de basis voor de activiteiten van het biermerk in het komende jaar. Vanaf 14 maart draait de commercial op televisie. Vervolgens is deze ook online en in bioscopen te zien. De campagne wordt ondersteund via outdoor billboarding, de vernieuwde website grolsch.nl en in social media. Ook krijgt het een duidelijke doorvertaling op de winkelvloer en binnen het horecakanaal.

Credits

Bureau:                           Fitzroy
Regie:                              Johan Kramer
Productie:                       Halal
Muziek:                           Maurizio Pinna
Verteller/ voice over:   James Worthy

21 februari 2018Comments are off for this post.

Raar, positief en beschaafd: drie ontwikkelingen in internetcultuur

Onze Koen de Boer (creative strategist), liet Adformatie een kijkje nemen in zijn brein:

Cultuur is de meest directe manier om mensen en merken te verbinden. Als een merk onderdeel wordt gemaakt van de belevingswereld van zijn doelgroep, is het een relevant merk. Als strateeg bij een reclamebureau is het daarom belangrijk op de hoogte te zijn van veranderingen in cultuur. Om hiermee relevant creatief werk te maken, maar ook om te anticiperen op mogelijke marktontwrichtende ontwikkelingen.

Het internet is door haar laagdrempeligheid dé perfecte voedingsbodem voor nieuwe uitingen van cultuur. Hier worden als eerste vragen gesteld, ideeën getoetst en creaties gedeeld. Aan mij, en jullie, dus de taak goed naar deze ontwikkelingen te luisteren. Niet zelden veranderen online trends in mainstream trends, die cultuur daadwerkelijk veranderen. En daarmee weer nieuwe kansen bieden voor merken om relevantie te vinden.

Daarom hier: de drie ontwikkelingen die ik verwacht te zien op het gebied van internet culture.

 

Het internet in 2018: BESCHAAFD
Het internet was in haar begindagen een plek die deed denken aan het Wilde Westen. Alles kon, alles mocht en iedereen valt elkaar aan. Toch beginnen we de laatste tijd steeds meer tekenen te zien van de eerste vormen van beschaving. Dit komt voor een deel door de consolidatie van sociale platformen. Waar ik tien jaar geleden nog voor elke website een apart account had, zorgt de eeuwige uitbreiding van alles-in-één platforms als Google en Facebook ervoor dat ik nu nog maar een handvol accounts bezit. Dit betekent dat ik sporen achterlaat op Internet. En dat anderen beter persoonlijke informatie aan elkaar kunnen linken. Met als gevolg dat ik minder anoniem ben.

Weird: When the Water Flows over the Milk Jug at Just the Right Angle to Create a Bubble (uitleg later in dit verhaal):

Het is een bekend gegeven dat mensen zich fatsoenlijker gedragen wanneer zij makkelijker te identificeren zijn (vraag maar aan een willekeurige reactiemoderator van een nieuwssite). Maar het heeft ook andere gevolgen. Het werkt samenwerking in de hand: het zorgt voor vertrouwen en geeft mensen de middelen elkaar in check te houden. Zo werden mondige gamers die tot een boycott van een Call of Duty game opriepen, aan de schandpaal genageld toen publiekelijk te zien was dat zij allen gewoon het spel aan het spelen waren.

Andere manifestaties van betere samenwerking op het internet: Twitch plays Pokémon(deel van internetgeschiedenis waarbij tienduizenden mensen tegelijk Pokémon uitspeelden), Random Acts of Pizza (waar onbekenden elkaar pizza sturen) en deelplatforms als United Wardrobe, BlaBlaCar en AirBnB (waarbij het onderlinge vertrouwen vaak gestoeld is op de online reputatie van haar gebruikers).

En dan is het nog het team van nerds dat blockchain technologie toepast op ‘Pepe the Frog’-memes. De mensen achter de Rare Pepe Directory lossen hiermee een oud, paradoxaal internetprobleem op: hoe populairder een creatie van een artiest op het web wordt, hoe meer diens ownership erover verwaterd. Andere mensen gaan ermee aan de haal, en de originele creatie wordt onderdeel van het publieke domein. ‘PepeCash’ legt de basis voor een nieuwe meme economy, waar echtheid verifieerbaar is, schaarste bestaat en memes onderling verhandeld kunnen worden.

Op social gebied zijn er ook andere indicaties van toenemende beschaving op het internet. Zo moeten modemerken in Frankrijk verplicht aangeven wanneer foto’s zijn bewerkt (“photo retouchée”), worden influencers geacht bij gesponsorde berichten de hashtag #spon te gebruiken, bestrijdt Facebook fake news met fact checking, worden de originele makers van content beter beloond en wordt sponsorgeld steeds eerlijker verdeeld over álle influencers (in plaats van alleen een handvol grote). Het gevolg: minder misleiding, minder diefstal en minder onrecht.

 

Het internet in 2018: POSITIEF
Een ander gevolg van verminderde anonimiteit op het internet, is dat het een stuk minder interessant is voor mensen met kwade intenties. Zij wijken uit naar het Dark Web, wat het normale web best een prettige plek maakt.

Misschien is het een teken van de huidige tijden, maar het lijkt erop dat mensen steeds meer behoefte hebben aan positiviteit op het internet. Internet is onze belangrijkste vorm van vermaak geworden: we zoeken het op ons fijn te voelen en niet om ruzie te zoeken. Wellicht dat deze beweging gevoed wordt door de opkomende Gen Z, die vaak omschreven wordt als inclusive by nature. Het valt dan ook op dat veel jonge Nederlandse hiphopartiesten drijven op deze boodschap inclusiviteit en positiviteit (zie bijvoorbeeld SMIB en Broederliefde). Zelfs de best verkopende rappers van vorig jaar zetten zichzelf graag kwetsbare manier op hun albumcover: Ronnie Flex huilt, Lil’ Kleine slaapt eenzaam in bed, Boef ligt slapeloos wakker op bed (van geld, dat dan weer wel).

Dit wordt allemaal gevangen in het relatief jonge begrip ‘wholesome’. In de context van het internet betekent dit: someone or something that is pure of heart, devoid of corruption or malice, modest, stable, virtuous, and all-around sweet and compassionate. Wholesome memes zijn een nieuwe, opkomende vorm van internetgrappemakerij, maar dan dus lief en warm. Op de populaire sub-reddit /r/wholesomememes zijn inmiddels meer dan een miljoen gebruikers geabonneerd.

Eyebleach, oogbleek, is een ander fenomeen dat is ontstaan om tegenwicht te bieden aan narigheid op het internet. Internetgebruikers kunnen, nadat ze iets choquerends zijn tegengekomen, op verschillende websites en forums terecht om hun ogen te spoelen met schattige diertjes, zonsondergangen en babyfoto’s.

Daarnaast maakt de stroom van mannelijke fuck-ups (en de daarbij horende #metoo beweging) de weg vrij voor ‘the female gaze’: een meer zachte, vrouwelijke blik op film, muziek en kunst.

Dit zie ik ook terug in start-ups die dit vooropstellen: Lyft als ethische variant van Uber, Bumble als vrouwvriendelijke versie van Tinder, en Coolblue als goedgemutst alternatief voor bol.com.

 

Het internet in 2018: WEIRD
Het internet was altijd al een vreemde plek waar mensen de meest onbegrepen, niche-ideeën met elkaar konden delen. Wanneer wordt gevraagd waarom mensen armen op vogels photoshoppen, Nicolas Cage afbeelden als een halfgod (zie video hieronder van dezelfde reddit-pagina), of plaatjes verzamelen van waterstralen die perfecte bubbels vormen op melkverpakkingen (WtWFotMJaJtRAtCaB: When the Water Flows over the Milk Jug at Just the Right Angle to Create a Bubble), luidt het antwoord vaak "because fuck you, that’s why”.

Ik vat dit op als een nieuw soort mentaliteit die steeds populairder wordt: de gedachte dat niet alles ergens hoeft op te slaan. Het lijkt erop dat het wij, en het internet in het bijzonder, originaliteit steeds vaker boven logica stellen. Weird is wonderful. Alles wat goed uit te leggen valt hebben we toch al gezien. Juist ongewone, vreemde dingen laten ons nog iets voelen. In een Instagram post gaf Elon Musk dezelfde reden voor het lanceren van een Tesla naar de ruimte: “Anything boring is terrible, so we decided to send something unusual, something that made us feel.”

Als er een domein is waar veel in cliché’s in voorkomen, dan is het de reclame wel. Tandartsen die tandpasta aanraden, auto’s die door de bergen rijden, onhandige mannen die met behulp van kruidenmixjes geheel onverwacht een feestmaal op tafel zetten. Om hier als merk bovenuit te steken is originaliteit een vereiste. En steeds meer merken vinden deze originaliteit in weirdness.

Old Spice probeert niet eens te verhullen dat het met 8 personen tegelijk besturen van een gigantische octopus niet zo héél veel te maken heeft met hun nieuwe zeepje (zie video helemaal onderaan).

Cards Against Humanity hoeft niet eens uit te leggen waarom ze als kaartspel het idee kregen om Amerika te redden van Donald Trump’s beleid door een stuk land in New Mexico te kopen en deze met een team van advocaten te beschermen tegen de bouw van een muur.

De Chief Marketing Officer van Anheuser-Busch legt lachend uit dat catchphrase “Dilly Dilly” -de basis van Bud Light’s succesvolle reclamecampagne- werkelijk nergens op slaat, en ze in de ontwikkelingsfase zelfs tegen de onderzoeksresultaten in zijn gegaan.

Hoe passen we deze ontwikkelingen toe in onze dagelijkse werkzaamheden? Ik stel mezelf drie vragen bij elk concept dat hier de deur verlaat:

  • Houdt het zich aan de nieuwe regels van het internet?
  • Voegt het iets positiefs toe?
  • Is het weird genoeg?

8 februari 2018Comments are off for this post.

Jureren bij Esprix 2018

De musketiers van Fitzroy mogen jureren bij Esprix 2018! Marnix Tiggeloven zit in de jury van categorie Product Launch en Jur Baart is juryvoorzitter van de categorie B2C.

EINDJURY

  • NATHALIE PETERS - Mediabrands Netherlands (Head of Digital Transformation)
  • ROEL WELLING - WeFilm (Director / Owner)
  • VICTOR KNAAP - MediaMonks (Managing Director)
  • PATRICK KUIJSTERS - SNS Bank (Director Marketing & Online)
  • MONIQUE PENNINGS - Jumbo (Marketing Partnerships & Media Manager)
  • NIK NIEUWENHUIJS - Code d'Azur (CEO)
  • RENS PLANDSOEN
  • MARK APPEL - Exact (Marketing Directeur)
  • MARTIN KERSBERGEN - DELA (Chief Branding Officer)
  • ROB VAN GRIENSVEN - Heineken Nederland (Global Heineken Sponsorship Manager)
  • JUR BAART - Fitzroy (Directeur)
  • JAN-WILLEM BRÜGGENWIRTH - De Creatieve Directie (Managing Director)
  • MERVYN TEN DAM - ACHTUNG! (Partner)
  • JEROEN VAN DEN BRINK - Publicis (Managing Director)