logo-mini
fonk magazine 1

Fonk Magazine: De acht geboden van Jur Baart

Share

Fonk Magazine: De acht geboden van Jur Baart

fonk magazine 1

‘Daar staat de doodstraf op.’ Dat is én blijft het antwoord van Jur Baart (eigenaar van advertising agency Fitzroy en één van de juryvoorzitters van de Esprix) op de vraag welke inzendingen favoriet zijn bij de 120 juryleden dit jaar.

Jur Baart houdt zijn lippen stijf op elkaar als het gaat om de Esprix inzendingen tot de uitreiking op 18 mei. Wel wil hij het hebben over verandering, impact en lef – en af en toe laat hij ook iets los over het reilen en zeilen achter de schermen van de bekende vakprijs. Voilà, de acht geboden van Baart zijn geboren.

fonk 2

‘De waarde van een Esprix-award? Een stukje erkenning van vakgenoten. Een goede manier om top of mind te houden dat we effectieve campagnes blijven maken. Dat we ons doel moeten bereiken.’
Baart weet waar hij het over heeft.
‘Ik ben begonnen in de reclame. In 1993. Dat lijkt nu natuurlijk lichtjaren geleden. Ik heb toen vijf jaar in de reclame gezeten, daarna vond ik het saai worden. Toen ben ik op wereldreis gegaan. Ik kwam een aantal internetjongens tegen tijdens mijn reis. Dat inspireerde mij om de volgende stap te zetten. Ik heb bij reclamebureau DSDS nog meegewerkt om Libertel in de markt te zetten en was later creative director van internetbedrijf Clockwork. Inmiddels sta ik alweer acht jaar aan het roer van Fitzroy.
Dit doe ik samen met Marnix Tiggeloven. We zijn in totaal met 23 man en houden kantoor in de oude zeevaartschool tegenover het zeevaartmuseum. Onze naam past bij deze locatie. Fitzroy was de kapitein van de HMS Beagle. Het zeilschip waarmee Darwin op expeditie rond de wereld ging.’

Lees het complete artikel op Fonk Magazine.

 


Leave a Comment