Een kleine 500 verpakkingsprofessionals hoorden en zagen op 15 maart in Studio21 in Hilversum wie de winnaars zijn van de NL Packaging Awards 2018. Het was een avond van netwerken, dineren, genieten van Victor Mids en O’G3NE en zien hoe onder leiding van Art Rooijakkers de juryvoorzitters de winnaars bekend maakten. Kijk voor fotoalbums van de avond op de Facebookpagina van NL Packaging Awards of op packagingawards.nl.

De uitslag:

Categorie Drankverpakkingen Alcoholisch

Winnaar:

Canei Frizzante Originale, VBAT

Canei Frizzante Originale, een inzending van VBAT, wint in de categorie Drankverpakkingen de award. De jury: ‘Het merk had te kampen met een negatief, oubollig imago. De merkwaarde was daardoor niet groot. Maar nu heeft het iets hips en eigentijds, in een nieuw segment. Branding alleen in de top van de fles; de vraag is of dat slim is? Deze fles staat mooi op tafel. We vinden de integratie van 2D- en 3D-design fraai toegepast en de disruptieve kleur erg mooi.’

Runner-up:

Fitzroy Premium Navy Rum, ingezonden door Fitzroy.