Kornuit heeft link met Grolsch niet meer nodig, verpakkingsdesign volledig op de schop

Naast een ‘nieuw, fris design met veel kleur’ komt Kornuit met kratjes die vervaardigd zijn uit louter gerecycled plastic.

Kornuit, het pilsmerk uit de stal van Grolsch (tegenwoordig vallend onder het Japanse bierimperium Asahi), brengt twee nieuwsfeiten naar buiten. Het merk voert een ‘volledig’ re-design van de verpakkingen door én het slaat op de ecologische trom door vanaf te werken met kratjes die, zo zegt de brouwer, helemaal gefabriceerd zijn met uit consumentenafval gerecycled plastic.

Logo
Kornuit was tot nu toe duidelijk gelinkt aan Grolsch, maar kan volgens de brouwer inmiddels prima op eigen benen staan. ‘Kornuit gaat daarom verder onder een nieuw logo, waarbij vooral het hopicoon uit het logo een belangrijke rol gaat spelen. Dit hop icoon geeft op verpakkingen een doorkijk in de wereld van Kornuit. Zo zie je in het hopicoon onder meer mooie Kornuit-festivalmomenten van het afgelopen jaar terug. Er komen vijf uitvoeringen van het hopicoon en daarmee ook vijf verschillende edities van de verpakkingen op de markt.’ Grolsch is ervan overtuigd dat het geheel voor veel kleur zorgt en een nieuw, fris design. Reclamebureau Fitzroy tekende voor positionering, verpakking en fles.

Award?
Dan dat Kornuit-krat, dat is gemaakt van ‘100 procent plastic consumentenafval’ (zie video onderaan). Het krat is door Grolsch gerealiseerd in samenwerking met DS Smith Plastics, de leverancier van het krat. Het Kornuit krat is genomineerd voor de Plastics Recycling Awards Europe 2018, in de categorie ‘Best Recycled Plastic Packaging Product’. Op 25 april worden de winnaars van deze awards bekendgemaakt.

Instroom supermarkt
De nieuwe Kornuit kratten stromen vanaf deze week gefaseerd de markt in. Vanaf de eerste week van april worden ook de nieuwe blikken Kornuit gefaseerd uitgeleverd. De 6-packs met nieuwe flessen volgen vanaf 23 april aanstaande. Vanaf begin mei start Kornuit een nieuwe reclamecampagne.