logo-mini
News
From waste to wasted

Fitzroy Navy Rum: One man’s trash is another man’s luxe rum bottle.

TREND 3 on Swedbrand: One man’s trash is another man’s Luxe Rum Bottle Upcycling is all about finding ways to make something useful out of a material that would otherwise be waste. One recent example is this rum bottle by Fitzroy, with a cap made of melted down Coca-Cola labels (aptly named ‘From Waste to […]

Read More
FITZ-website-caseimage-800x500-4

Fitzroy start real-time campagne voor FD

  Het Financieele Dagblad is van start gegaan met een nieuwe geïntegreerde campagne. Onder de noemer ‘Iedereen weet / Niet iedereen weet’ wil het FD invulling geven aan zijn merkessentie: ‘Professionals dagelijks op voorsprong zetten’. De campagne maakt gebruik van de laatste nieuwsfeiten, die als eerste door het FD zelf naar buiten worden gebracht. Dit […]

Read More
masterclass

Fitzroy creëert Masterclass voor Zilveren Kruis Business

Zilveren Kruis heeft als ambitie is de nummer 1 zakelijke zorgverzekeraar te zijn in Nederland, door de beste te zijn in Gezond Ondernemen. Na de goede zakelijke campagne van 2016 wilden we onze boodschap over Gezond Ondernemen ook dit jaar bij ondernemend Nederland onder de aandacht brengen. Werk en privé lopen steeds meer door elkaar. […]

Read More
Coca-cola wrappers

Marnix did an interview with The Dieline

One man’s trash. Fitzroy Premium Navy Rum is more than just stunning packaging design—it’s also about sustainability and creating a product that doesn’t just end up in the landfill. They spoke with Marnix Tiggeloven at Fitzroy to learn more about the process of creating this delightful rum, crafting the story behind it, making it sustainable, […]

Read More
Grolsch 0.0% Radler 1

Grolsch 0.0% Radler maakt uitingen van echt citroensap

Grolsch 0.0% Radler is een volwassen alternatief voor frisdrank. Het is echt gebrouwen, met echt vruchtensap zodat het een echt frisse smaak heeft. Het proces dat gevolgd wordt is een natuurlijk proces dat al duizenden jaren door de mens wordt gedaan: brouwen met water, gist, mout en hop. Daarbij ontstaat een natuurlijk koolzuur dat wordt […]

Read More
M&M's Share-a-thon

Nieuwe klant & Facebook live activatie: M&M’s Share-a-thon

YouTubers Gierige Gasten (Martijn Manschot en Niels Oosthoek) zaten van vrijdag 12:00 tot zaterdag 21:45 uur op station Utrecht Centraal in een grote M&M’s-automaat. Ze deelden gratis M&M’s uitdelen tijdens een zogenoemde Share-a-thon. De kijkers van de Facebook-livestream bepaalden met shares en likes hoe lang de mannen bleven uitdelen. Lees meer op Adformatie.

Read More
querrent-01

Qurrent naar Fitzroy

Het energiebedrijf is sinds 2013 actief en wil haar positie op de energiemarkt verstevigen. Fitzroy heeft de positionering van Qurrent aangescherpt en een nieuwe pay-off en campagne ontwikkeld. Marnix Tiggeloven, eigenaar Fitzroy: ‘Qurrent is een energiecoöperatie die niet verdient aan je energieverbruik en zo dus oprecht een rol kan spelen in Nederland energieneutraal maken. Maar […]

Read More
quaker

Quaker maakt Ontbijtboek met influencers en fans

Quaker omarmt met bureau Fitzroy online ‘ontbijtinspiratie’. De afgelopen maanden verzamelde het merk samen met influencers de beste ontbijtrecepten van ontbijtliefhebbers via Instagram. Op basis hiervan is deze week het Quaker Ontbijtboek gelanceerd met 70 ontbijtjes door en voor de liefhebbers. Daarnaast biedt Quaker in het boek tips om de mooiste ontbijtfoto’s te maken, zoals diffusiepapier voor […]

Read More
doritos-vr

Amsterdamse Doritos VR-game ontpopt zich tot wereldwijde hype

Ter promotie van het bekende chipsmerk ontwikkelde het Amsterdamse advertentiebureau Capitola VR de “Doritos VR Battle”. Deze game, die exclusief te spelen is met de HTC Vive, neemt je mee naar een donker universum en draait vooral om competitieve multiplayer. Ter promotie van de Doritos VR Battle trommelde Capitola twee bekende YouTubers op: Fifalosophy en […]

Read More
nieuw-okt-2

New business. New people.

Linda Cuvelier (Project Manager), Koen de Boer (Strateeg) en Laurens Dortland (Conversion/Project Manager). Welcome on board.

Read More
bpd-afbeelding

Gebiedsontwikkelaar BPD kiest internationaal voor Fitzroy

Na een bureau-oriëntatie koos BPD voor het bureau om te helpen met de ‘internationale strategische en creatieve merkuitdagingen’. Fitzroy gaat de positionering onder de loep nemen en die vervolgens vertalen in een geïntegreerde campagne.   BPD houdt zich bezig met woningen, woonwijken en alle woonwensen die er leven in de landen waarin BPD als gebiedsontwikkelaar actief is: […]

Read More
zilverenkruis_0

Zilveren Kruis komt met nieuwe propositie

De verzekeraar begint de campagne ‘Beter naar de dokter’. De zorgverzekeraar wil mensen helpen het meeste uit hun doktersbezoek te halen en introduceert daarom een online platform waar mensen terecht kunnen voor vragen en informatie. De geïntegreerde campagne is ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy, Greenberry, Het PR Bureau en Yune. Nieuwe propositie De nieuwe campagne […]

Read More

Bonduelle Benelux-account naar Fitzroy

Fitzroy wordt verantwoordelijk voor het aanscherpen van de positionering, de langetermijncommunicatiestrategie en executie. Fitzroy wordt daarmee lead agency voor de Benelux. Hoewel gezond eten steeds meer aandacht krijgt, eten consumenten in de Benelux nog steeds te weinig groente. Bonduelle wil zich neerzetten als de innovatieve ambassadeur van groenten. Een combinatie van een nieuwe communicatiestrategie en diverse […]

Read More
teva

Fitzroy ontwikkelt ‘Hunger Games-achtige’ film voor Teva

Het schoenenmerk presenteert samen met het Deense modemerk Han Kjøbenhavn een gelimiteerde sandaal. Begin november maakte Teva bekend zonder pitch voor Fitzroy te hebben gekozen, voor de ontwikkeling van nieuwe campagnes in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het idee voor de samenwerking tussen de modemerken ontstond tijdens de presentatie van de nieuwe Han Kjøbenhavn-collectie, waar alle modellen Teva-sandalen droegen. Volgens de merken […]

Read More

YouTubers nemen het tegen elkaar op in VR-game Doritos

Milan Knol en Fifalosophy gaan challenges aan in virtual reality battle.   In de game is de uitdaging voor de YouTubers om in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk Doritos ‘punten’ moeten verzamelen. Hiertoe gaan ze om de beurt challenges aan, waarbij ze hindernissen en obstakels overwinnen. De campagne is bedacht door Fitzroy, de technische uitvoering was in handen van CapitolaVR. […]

Read More
fonk magazine 1

Fonk Magazine: De acht geboden van Jur Baart

‘Daar staat de doodstraf op.’ Dat is én blijft het antwoord van Jur Baart (eigenaar van advertising agency Fitzroy en één van de juryvoorzitters van de Esprix) op de vraag welke inzendingen favoriet zijn bij de 120 juryleden dit jaar. Jur Baart houdt zijn lippen stijf op elkaar als het gaat om de Esprix inzendingen […]

Read More
knab

Knab pronkt in nieuwe campagne met belangrijkste cijfer

De online bank groeit gestaag door, maar zelf zijn ze vooral trots op hun waarderingscijfer. Fitzroy tekent voor de realisatie van de campagne. Begin september sprong de teller van Knab voor het eerst voorbij de 90.000 klanten, maar in Hoofddorp zijn ze vooral trots op de 8, die ze van hun klanten krijgen. De cijfers […]

Read More
Screen Shot 2016-05-12 at 13.16.39

Zilveren Kruis verruilt FHV BBDO voor Fitzroy

De zorgverzekeraar brengt na een strategische bureauoriëntatie zijn communicatie onder bij het Amsterdamse bureau. Na ruim vier jaar beëindigt Zilveren Kruis zijn samenwerking met FHV BBDO, dat destijds het account na 12 jaar overnam van DDB & Tribal Amsterdam. Challengers-mentaliteit ‘Ondanks het feit dat wij marktleider zijn, hechten wij veel waarde aan onze challengers-mentaliteit’, stelt […]

Read More

Tessa Ruggle en Lilian Radovac creatief team bij Fitzroy

Ze zijn deze week begonnen. Ruggle en Radovac komen van Sue Amsterdam waar zij de afgelopen drie jaar hebben gewerkt voor klanten als Achmea, Arla en het Aids Fonds. Voor deze laatste klant ontwikkelden zij de ‘First World Problem Pills’. Deze campagne is genomineerd voor de Spin Awards. In 2014 waren Ruggle en Radovac genomineerd voor de […]

Read More

Naturalis kiest Fitzroy

Naturalis heeft gekozen voor Fitzroy als bureau voor de strategische merkcommunicatie. Het museum heeft bij het brede publiek een hoge bekendheid. Maar Naturalis is meer: een kennis- en onderzoeksinstituut van wereldformaat met een sterke multidisciplinaire staf en een collectie natuurhistorische objecten die 5e staat op de wereldranglijst. De wens van Naturalis is om ook deze […]

Read More
schouten_en_nelissen

Fitzroy lanceert eerste ‘betrokken’ Schouten & Nelissen-campagne

In de films speelt de learning & development-specialist in op ‘leermomentjes in het (werk)leven’. Eind december maakte Fitzroy bekend aan de slag te gaan met de geïntegreerde campagne van Schouten & Nelissen. Betrokkenheid In de nieuwe campagne staan veranderingen in het leven van medewerkers centraal. Grote veranderingen, maar ook zogenoemde leermomentjes. Op deze manier wil […]

Read More

#leermomentjes van Schouten & Nelissen

In de nieuwe campagne van Schouten & Nelissen – ontwikkeld door Fitzroy – staan de veranderingen in het leven van medewerkers en managers centraal. Grote veranderingen, maar zeker ook kleine veranderingen ofwel leermomentjes. Op deze manier wil Schouten & Nelissen benadrukken dat zij bijvoorbeeld langer stilstaat bij een intake-gesprek dan haarconcurrenten. Dat er ook gewerkt […]

Read More

Jack Daniel’s Benelux zonder pitch naar Fitzroy

Na een korte oriëntatie is Fitzroy gestart met de ontwikkeling van een nieuwe merkcampagne. Eerder deze maand lanceerde Fitzroy zijn eerste campagne voor Schouten & Nelissen. Ondanks dat Jack Daniel's en de gehele whiskey-markt sterk groeien, valt er nog veel bekendheid te winnen onder jong volwassenen. 'Uiteindelijk zijn we allemaal op zoek naar authentieke merken [...]
Read More

Mede-oprichter Knab en Fitzroy starten innovatiebureau Brave The Sea

Het bureau belooft ‘instant innovatie’. Rachelle van der Linden (onder meer mede-oprichter van www.Knab.nl, en mede-bedenker van www.energiedirect.nl van Essent), en strategisch creatief bureau Fitzroy zijn een nieuw initiatief gestart: www.bravethesea.com.  De oprichters lichten het initiatief als volgt toe: ‘Onder de noemer “instant innovation” bouwt Brave The Sea binnen 1 maand nieuwe speedboten voor bestaande bedrijven […]

Read More

2015 was het jaar van de pitch coffee’s

Samen met marketeers zullen we moeten werken aan een pitch-opzet die adverteerders helpt en bureaus het gevoel geeft dat het rechtvaardig is. De veranderingen in marketing gaan razendsnel. Niet alleen de veranderingen in consumentengedrag, technologie en media. Ook de veranderingen rond het marketingbudget kunnen heel snel gaan. Alles voelt meer “agile”: marketingplannen, briefings, zelfs de [...]
Read More
fff

Nederlandse topdesigners ontwikkelen portable projectiescherm voor Lenovo

Fitzroy werkt inmiddels tweeënhalfjaar voor het computermerk. Het Amsterdamse bureau bedacht voor de Yoga Tablet van Lenovo een sleeve, die uitgevouwen kan worden tot een projectiescherm. Met de Cinema Sleeve kunnen consumenten overal 'genieten van een bioscoop-ervaring'. In de film is te zien hoe designers Gidon Krot en Hans Erik Wagnaar tot de uitwerking van [...]
Read More
Schermafbeelding_2015-12-02_om_11.19.54

Doritos daagt YouTubers uit met ‘Drone Race’

De campagne werd ontwikkeld door Fitzroy. Afgelopen week publiceerde YouTube-bekendheden Milan Knol, DusDavid, Smoare en Fifalosophy onafhankelijk van elkaar trainingsvideo's waarin ze leerden vliegen met een drone. Later deze week werd duidelijk waarom: de YouTubers gingen - ondersteund door ervaren drone-bestuurders - de strijd met elkaar aan in een drone race. Voor de race bouwde [...]
Read More

Teva kiest internationaal zonder pitch voor Fitzroy

Het account omvat Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Fitzroy is begonnen met de ontwikkeling van meerdere campagnes voor verschillende productintroducties die voor het komend jaar op de agenda staan. Teva heeft een nieuwe positionering en Fitzroy is gevraagd om in lijn hiermee de through-the-line campagnes te creëren voor de EMEA-regio. Barry Schmits, Marketing Manager EMEA [...]
Read More
picture_gisou4

Negin Mirsalehi

Instagram sensation and fashion blogger Negin Mirsalehi introduces Gisou: her own honey infused hair oil. You could say beekeeping is in Negin’s blood, as it’s been in her family for six generations. Growing up in a beekeeping family had one very pleasurable benefit: an abundance of the freshest, finest honey produced by her father’s bees. [...]
Read More
Scotch_Soda

Fitzroy koppelt Scotch & Soda aan Airbnb

Een appartement huren via Airbnb waar een complete garderobe van Scotch & Soda op je wacht die je mee mag nemen bij vertrek. Het kan, in Amsterdam, in Lola's appartement. Het idee komt van Fitzroy. En hier is de tweede merkfilm in de reeks 'The Story of Things' van Scotch & Soda, sinds gisteren te [...]
Read More
Screen_Shot_2015-11-03_at_08.34.03

Mind the digital gap

Okay het is een oldie, maar blijkbaar kent niet iedereen deze interactieve plattegrond van Gartner: de Digital Marketing Transit Map. De Digital Marketing Transit Map. Een mooi ontworpen kaart die de complexheid van het digitale landschap op een bijzondere manier weergeeft. Voor de input heeft Gartner 1800 aanbieders van digitale producten en diensten geanalyseerd. Een [...]
Read More
friesla

Friesland Campina maakt artistieke illustraties van influencers

Het zuivelmerk lanceert de campagne 'Drink Yoghurt' Fitzroy is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van de categoriecampagne. Het zuivelmerk voert daarmee campagne voor meerdere merken als Optimel, Vifit en Yoki. De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking met Fitzroy. ‘Uit onderzoek is gebleken dat “inspiratie op drinkyoghurt-momenten” een relevant haakje is om [...]
Read More
oiko

Campagne voor microkrediet, gemaakt mét microkrediet

Oikocredit lanceert in samenwerking met Fitzroy en drie creatieve ondernemers uit Malawi de eerste landelijke campagne voor microkrediet in Nederland. Met de campagne laat de sociaal investeerder de essentie van zijn werk zien: ondernemende mensen toegang geven tot passende financiële diensten. Drie ondernemers uit het armste land ter wereld werkten mee aan de campagne en [...]
Read More
Koos_en_Joris

Creatief team maakt overstap van Selmore naar Fitzroy

Koos van Nuenen en Joris van Ingen beginnen op 1 september bij Fitzroy. Het duo werkte de afgelopen 4,5 jaar als creatief team bij Selmore voor klanten als ABN Amro, Bavaria en Sixt. Jur Baart, eigenaar van Fitzroy reageert opgetogen over de komst van het creatieve duo. 'Wij zijn erg blij met de komst van [...]
Read More

Kornuit zet nieuwe generatie vakmannen in de spotlight

De campagne werd bedacht en ontwikkeld door Fitzroy. Deze zomer komt Kornuit – de frisse pilsener van Grolsch – met een aantal activaties, waarmee het biermerk van de jongste generatie brouwers samenwerkt met de nieuwe generatie vakmannen. In de eerste films spelen worstmaker Erik Waagmeester en ijzersmid Joram Barbiers de hoofdrol. Volgens Kornuit verstaan zij […]

Read More
packshotscampina

Fitzroy aan de slag voor FrieslandCampina

Het reclamebureau gaat onder andere werken voor Optimel, Yoki en Vifit. FrieslandCampina heeft Fitzroy gevraagd strategisch en creatief mee te denken om de categorie drinkyoghurts een positieve boost te geven. Hierbij gaat het om de totale categorie ‘flavoured drinks’, bestaande uit merken als Optimel, Vifit en Yoki. Inmiddels is de strategische verkenning afgerond en is [...]
Read More