logo-mini
News
BROOD_still

Jur Baart en Frank Janssen leggen ‘Brood. Wat zit daarin?’ uit

'Consumenten nemen niet snel meer genoegen met één mening,' denken de mannen van het verantwoordelijke bureau Fitzroy. Vorige week lanceerde de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) - in samenwerking met reclamebureau Fitzroy - de campagne ‘Brood. Wat zit daarin?’. De mini-documentaire vormt de aanzet van een meerjarencampagne die consumenten meer inzicht moet geven over [...]
Read More
Titel_docu_1 2

Fitzroy start brood-campagne met vierdelige mini-docu

In de mini-docu gaan verschillende foodblogsters op zoek naar antwoorden op de vraag 'Brood. Wat zit daarin?' De campagne voor de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) is een meerjarencampagne, waarbij de mini-docu een eerste aanzet is. In de eerste docu gaat Liselotte Legebeke, redacteur van Culy.nl, dieper in op de verscheidenheid aan broodsoorten. De [...]
Read More
oiko_credit

Oikocredit kiest voor Fitzroy

Oikocredit Nederland heeft na een strategische pitch de communicatiebelangen ondergebracht bij Fitzroy. Fitzroy wordt met de winst van de pitch primair verantwoordelijk voor de wervingscampagnes van nieuwe beleggers. Oikocredit is een sociaal-ethisch beleggingsfonds (907 Miljoen Euro) met als belangrijkste doel het bestrijden van sociale ongelijkheid. Dit doet zij door het verstrekken van microkredieten aan ondernemende [...]
Read More
50cent_SMS-audio

Fitzroy werkt voor het koptelefoonmerk van 50 Cent: SMS Audio

Fitzroy gaat het merk in samenwerking met PR-activatiebureau Baas positioneren in de Nederlandse markt. SMS Audio - het internationale headphone merk van de Amerikaanse rapper 50 Cent - brengt zijn Nederlandse communicatiebelangen onder bij creatief bureau Fitzroy en PR-activatiebureau Baas. Zij zullen nauw samenwerken bij het positioneren van het merk in de Nederlandse markt en [...]
Read More
1f6d2cf74629dbaaedbed10b72431c714839c65a-hosting-jasonwuxlancome-at-lord-taylor-1-1200

Mega-blogster Negin Mirsalehi neemt Fitzroy in de arm

'Naast de strategische en creatieve kracht, was ook de eigen video-unit van Fitzroy een belangrijk pluspunt om te kiezen voor dit bureau.' Reclamebureau Fitzroy gaat de slag voor mega-blogster Negin Mirsalehi, door Fitzroy 'Nederlands trots op het gebied van fashion en bloggen' genoemd. Fitzroy: 'Mirsalehi groeide in 2 jaar uit tot koningin van het bloggen [...]
Read More
Derk_van_Beek

Fitzroy stelt ex-FHV’er aan als strategy director

Derk van Beek is aangesteld als strategy director bij het Amsterdamse bureau Fitzroy. Derk van Beek versterkt per 1 maart de strategische afdeling van Fitzroy. Van Beek is afkomstig van FHV BBDO, waar hij medeverantwoordelijk was voor de campagnes van Hi. Verder werkte hij bij FHV BBDO op klanten als Mars, De Nederlandsche Bank, Bayer [...]
Read More
maxresdefault

Wat nu, Albert Heijn

Het bericht vorige week dat Harry Piekema stopt na 10 jaar, kwam voor mij en ik denk voor vele anderen niet als een verrassing. De afdaling was al eerder dit jaar ingezet en de zendtijd voor “meneer van Dalen” was in de laatste kerstcommercial - waar ANWB waarschijnlijk de helft van de productiekosten voor haar [...]
Read More
10453057_851845768183304_8563219300117409661_o

Zonnebloemoliemerk Reddy komt met de Buitenmarkt app

Met de Buitenmarkt app, een initiatief van Reddy zonnebloemolie en reclamebureau Fitzroy, zijn lokale boeren in de buurt te vinden, die bijvoorbeeld hun eigen groenten en fruit verkopen. Vanaf 14 november 2014 is de nieuwe Buitenmarkt app van Reddy zonnebloemolie (een merk van VandeMoortele) en Fitzroy te downloaden op de smartphone (ondersteund door iOS en [...]
Read More
inspirational-quotes-on-change-changing-attitude-thinking35 copy

Wees adaptable to change!

Interview met Jur Baart in Fonk 11-11-2014 De redactie van Fonk presenteert tijdens de uitreiking volgend jaar april de uitgave Esprix Jaarprijzen 2015. In de komende maanden werpen we regelmatig een blik op de stand van zaken rond inzendingen en nominaties. De redactie kreeg een paar minuten om van gedachten te wisselen met Jur Baart, [...]
Read More
RR_Grolsch_Kornuit

Grolsch Kornuit kiest voor Fitzroy

Grolsch heeft de communicatie van submerk Kornuit ondergebracht bij Fitzroy. Grolsch heeft de communicatie van Kornuit, 'zijn nieuwe generatie pils', ondergebracht bij Fitzroy. Fitzroy wordt verantwoordelijk voor de BTL activaties voor Kornuit en zal nauw samenwerken met Alfred. Met de introductie van Kornuit wil Grolsch een nieuwe jongere doelgroep aanspreken. Quotes René Borggreve (Kornuit): 'Na [...]
Read More
DoNotBeAfraidGraffiti

Dit is een waarschuwingsbericht voor alle Nederlandse bedrijven

Onlangs maakte Decision Strategies International in samenwerking met Wharton Exective Education de resultaten bekend van een onderzoek onder 1200 leiders in verschillende industrieën. Het onderzoek was gericht op het zien van veranderingen in de markt. 60% van de ondervraagden gaf toe dat hun organisatie blind was geweest voor meer dan 3 veranderingen in de afgelopen [...]
Read More
McDonalds_Liegebeest_Wakker_Dier_2013_resized_site

Liegebeest: zwakke uithaal van Wakker Dier

Laat ik beginnen te zeggen dat ik bewondering heb voor Wakker Dier. Ik volg voedsel qua product en proces op de nauwe voet. En durf ook wel te zeggen dat ik van campagnes houd die hout snijden. Ik vind hun naam top. De commercials zijn krachtig. Er zouden meer soortgelijke instanties de industrie moeten wakker [...]
Read More
Fitzroy_Knab_08

Nieuwe Knab-campagne: ‘We willen benadrukken dat we een online challenger zijn’

Jur Baart van het verantwoordelijke bureau Fitzroy: 'Dit is zo onderscheidend dat we denken dat we het succes van de vorige campagne kunnen overtreffen.' Online bank Knab start 1 september met een nieuwe geïntegreerde campagne. De bank - onderdeel van Aegon - zegt dat deze campagne een vervolgstap is waarin meer inhoud wordt gegeven aan [...]
Read More
fitzroy_tessa

Fitzroy maakt reclame voor zichzelf met ‘I went to Fitzroy’

Creative agency Fitzroy Amsterdam maakte een advertentie voor het eigen bureau. Het resultaat is een serie van 'non ads' waarin een aantal klanten - onder andere PepsiCo (Tessa van Breugel/Doritos), Unilever (Stephan Ardesch/Ben & Jerry's) en Hero (Yorick van Baarsel), centraal staat. Ze dragen een shirt met daarop de tekst: 'I went to Fitzroy and [...]
Read More
NLziet_TVC_-_25__on_Vimeo

NLziet met campagne vol tv-kopstukken

Na de live-gang van NLZiet deze zomer is nu ook de eerste campagne voor het on demand videoplatform van start gegaan. NLziet is de gezamenlijke online tv-dienst van NPO, SBS en RTL. Reclamebureau Fitzroy tekende voor de creatieve strategie en vormgeving van de campagnemet als slogan 'Zie je bij NLZiet' . Uitgangspunt hierbij was het [...]
Read More
Monster_Truck

Fitzroy maakt miniatuur remake van Doritos Joyride

Voor Doritos Bits werd een 're-enactment' van de succesvolle Joyride-commercial gemaakt. Alweer twee jaar geleden maakte Goodby, Silverstein & Partners voor Doritos Jacked (40% groter dan gewone Doritos) de Joyride-commercial, die zich als volgt laat samenvatten: monstertrucks, stunts en explosies. Voor de introductie van Doritos Bits (kleine snacks) werd met als pay-off 'Doritos Bits. Small [...]
Read More
28820d0

Adapt or #fail

Als ik met marketeers in strategische sessies zit – zowel de grotere internationale merken als de kleinere – merk je dat bijna iedereen opteert voor evolutie in plaats van revolutie. Zeker nu marketeers weer meer verantwoording moeten afleggen over hoe zij hun budgetten in 2015 gaan spenderen. Dan kun je beter stapje voor stapje je [...]
Read More
marketgetting

Marketing komt van “Market Getting”

Eigenlijk mag je wel van iedereen verwachten dat ze weten waar de term 'marketing' vandaan komt. Maar als je een rondje doet, dan valt dat vies tegen. Zelfs de mensen die marketeer op hun visitekaartje hebben staan, blijken het vaak niet te weten. En daar ligt denk ik het probleem van ons vak. Een vak [...]
Read More
375b409

Tom Poes-bureaus overleven het niet

Laten we eerlijk zijn: er zijn op dit moment te veel creatieve bureaus Ik heb weleens gehoord dat er 6.000 bureaus zijn in Nederland, waarvan 600 met meer dan 2 medewerkers. En allemaal zitten ze op dezelfde dienst: het ontwikkelen van ideeën. De een doet het snel, de ander weer goedkoop. De een met plaatjes, [...]
Read More
go!-tv-commercial-background

Geen reclame

Volkskrant, 2 juli 2014 Ineens is hij van het scherm verdwenen, die irritante Goooooo!!-reclame van Hyundai. Wat is het effect ervan geweest? Mist u hem al, de opgewonden Braziliaanse voetbalcommentator in de showroom van Hyundai? Vast niet. Wie googelt op 'Hyundai' en 'reclame' krijgt 'irritant' als eerste suggestie. Tijdens de groepsfase van het WK was [...]
Read More
EsprixLogoDef

Gouden Esprix-winnaar Fitzroy: ‘Wij navigeren op veranderingen’

(interview Adformatie) ‘Challenger’ Fitzroy Amsterdam won donderdag voor Doritos Jacked een gouden Esprix. Het bureau zoekt graag de creatieve randen van het vak op, maar ondernemerschap, strategie en productontwikkeling minstens zo belangrijk. Er zijn niet veel reclamebureaus die zulk andersoortig werk maken als jullie voor Doritos. Waar ligt voor jullie de grens?
 Jur Baart (44), [...]
Read More
11456fc

Iedereen wil een open relatie

Een tijdperk waar iedereen kan zien waar hun vrienden naar luisteren. Welke kleding ze zojuist hebben gekocht of nog willen kopen. Wat zij hebben gemaakt voor het avondeten. En in welk huisje ze deze zomer gaan verblijven; met een foto vanaf de straat wel te verstaan. Producten zijn nu overal en worden gecombineerd met informatie [...]
Read More
9187368559_bd68ba5e3e_o

De Traffic Manager is dood, lange leve de Terrific Manager

Loes Plekker. Mijn eerste traffic manager, bij Euro RSCG. Een dame waar je als project manager bang voor was. Als je briefing niet volledig bleek te zijn dan kreeg je het er van langs. Als je even stiekem bij creatie op bezoek ging werd je als het ware bij je oren beetgepakt en terug naar [...]
Read More