logo-mini
10453057_851845768183304_8563219300117409661_o

Zonnebloemoliemerk Reddy komt met de Buitenmarkt app

Share

Zonnebloemoliemerk Reddy komt met de Buitenmarkt app

reddy_buitenmarkt_app-e1416306756543

Met de Buitenmarkt app, een initiatief van Reddy zonnebloemolie en reclamebureau Fitzroy, zijn lokale boeren in de buurt te vinden, die bijvoorbeeld hun eigen groenten en fruit verkopen.

Vanaf 14 november 2014 is de nieuwe Buitenmarkt app van Reddy zonnebloemolie (een merk van VandeMoortele) en Fitzroy te downloaden op de smartphone (ondersteund door iOS en Android). Met de gratis app richt Reddy zich op mensen die van verse producten houden en willen weten waar hun eten vandaan komt. Reddy en Fitzroy: ‘De Buitenmarkt app helpt je met het vinden van de dichtstbijzijnde boeren die producten aanbieden. Het is mogelijk om te zoeken op locatie, product en productcategorie. Wanneer je op zoek bent naar een mals stuk vlees of sappige appels, kun je deze niet verser en puurder krijgen dan bij de lokale boer. Je opent de app en zoekt op ‘rundvlees’ of ‘appel’. Je ziet de dichtstbijzijnde boeren met het desbetreffende product en kunt gelijk een route ernaar toe krijgen. Zo makkelijk is het om verse producten in huis te halen.’

Bij het opzetten van de Buitenmarkt app zijn er volgens Fitzroy ongeveer 500 boeren benaderd. ‘We kwamen erachter dat boerderijen die hun eigen producten verkopen, lastig te vinden zijn. Men is zich er meestal niet van bewust hoeveel boeren in onze directe omgeving te vinden zijn. De Buitenmarkt app zorgt ervoor dat mensen het verhaal achter de producten kunnen proeven en ervaren. Zo zullen mensen hopelijk nog meer van hun eten genieten. Daarnaast is het natuurlijk ook een leuk uitje.’

Jur Baart van Fitzroy meldt dat de applicatie in de eerste drie dagen 2000 keer is gedownload.

Fitzroy tekende ook voor onderstaande commercials waarin de producten Reddy Bakken & Braden en Reddy Zoete Keuken centraal staan. De tag-ons zijn bedoeld om de Buitenmarkt app bekend te maken.


Leave a Comment