about

Graphic Design Intern

Graphic Design Intern

We’re looking for an exceptional visual design intern, studying HBO or equivalent, to join our award winning team. You'll be treated like family from beginning to end, working on dynamic, challenging projects alongside some of the most passionate and talented creatives in the industry. You'll learn a lot. Trust us.

You’ll be a valued member of our team. Working along side our designers & creative teams. Converting briefs into great designs, & helping to facilitate Fitzroy’s cutting edge culture.

Fitzroy has an unparalleled reputation for stellar, cutting edge work. We are a collection of like-minded, forward thinking individuals, passionate about making communication that connects.

The role, like many aspects of Fitzroy, is adaptable depending on the skill sets of the applicant. You will be expected to develop your design skills on a variety of projects, while bringing your creative flair and eye for detail to the Fitzroy table.

Available for five to six months — starting September 2020

If you’re interested, then please send your portfolio to:

Alex Constantinou
alex@fitzroy.nl

Our vacancies

Our vacancies

We're always looking for design, strategy & cultural insights interns to join our ranks. Please send your CV to office@fitzroy.nl

Recruitment in response to our vacancies is not appreciated.

Info betreft stage Cultural Insights

Meeloopstage Cultural Insights

Binnen het team werk je mee aan:

  • Trendonderzoek: via desk- en fieldresearch houd je bij wat er gebeurt in de wereld
  • Je gaat naar events en deelt opgedane kennis intern met je collega’s, op onze blog en social media
  • Op maat trendonderzoek: je werkt mee aan trendonderzoek specifiek voor opdrachtgevers
  • Je verdiept je in een onderwerp/sector en signaleert nieuwe ontwikkelingen
  • Je schrijft trendartikelen in het Engels en Nederlands en bouwt krachtige trendpresentaties
  • Het trend team werkt nauw samen met de ca. 20 collega’s van Fitzroy

Jouw taken:

  • Continu én op maat trend research uitvoeren
  • Up to date houden van alle social mediakanalen
  • Creëren van doelgroep specifiek en sectorspecifieke trend presentaties
  • Selecteren van trendbeelden Vormgeving van reports en Powerpoint presentaties
  • Archiveren van trends & beelden
  • Algemeen projectmanagement (bv. locaties
  • regelen, filmproductie)
  • Productionele ondersteuning van workshops, co-creatie sessies, inspiratie sessies
  • (Audio)-visuele content creëren (bijv. street interviews op video)
  • Schrijven van Engelse trendartikelen (2 blogs per week)

Vereisten:

  • Open, sociaal en nieuwsgierig
  • Visueel ingesteld, creatief, pro-actief en oog voor detail
  • Analytisch en ervaren met verschillende
  • onderzoeksmethodes
  • Aantoonbare interesse en expertise in trends en innovatie
  • Student aan een relevante HBO-opleiding
  • Minimaal 5 dagen per week beschikbaar voor 5 maanden
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke kennis van de Nederlandse en Engelse taal
  • Ervaring met o.a. MS Office met name        Powerpoint, InDesign, Photoshop en iMovie
  • Ervaring inzet social media voor pr-doeleinden
  • Woonachtig in Amsterdam of bereid tijdelijk te verhuizen naar Amsterdam
  • Je vindt het leuk om mensen aan te spreken en om korte interviews te doen

Wij bieden:

  • Een meeloopstage van 5 maanden bij een bureau met een informele werksfeer
  • Begeleiding door ervaren (trend) onderzoeker
  • Veel eigen verantwoordelijkheden en inbreng
  • Marktconforme stagevergoeding

Je wordt begeleid door Pernille Kok-Jensen, Director Cultural Insights pernille@fitzroy.nl

Get in touch

Fitzroy Prins Hendrikkade 192-I
1011TD Amsterdam

+31 (0)20 40 80 774

Info@fitzroy.nl

Get in touch

Fitzroy Prins Hendrikkade 192-I
1011TD Amsterdam

+31 (0)20 40 80 774
Info@fitzroy.nl

 

Subscribe

Subscribe to our newsletter and stay connected!