Het platform biedt een zoekmachine met toegang tot alle lopende onderzoeken bij patiënten met kanker in Nederland.

Doel van Heyleys.nl is patiënten en hun behandelend artsen helpen om samen passend medicijnonderzoek te vinden voor een behandeling.

Omdat ernstig zieke patiënten nog te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar nieuwe behandelingen deel te kunnen nemen, is Heyleys.nl gelanceerd. Het platform biedt een zoekmachine met toegang tot alle lopende onderzoeken bij patiënten met kanker in Nederland. Voor die onderzoeken houdt Heyleys, onderdeel van de Nederlandse Life Sciences Medtech IClusion, nauw contact met alle medici en instanties die dit soort studies doen.

Gelijke behandelkansen

'Heyleys.nl moet ervoor zorgen dat patiënten en hun naasten klinisch onderzoeken beter kunnen vinden en begrijpen. Daardoor kunnen patiënten uiteindelijk eenvoudiger en sneller een geschikt onderzoek naar medicatie vinden, in samenspraak met de behandelend arts', legt ceo Hanneke Janssen uit. In eerste instantie richt het platform zich op kankeronderzoek met de mogelijkheid om snel uit te breiden naar andere ernstige ziekten. 'Zo hopen we dat iedereen gelijke behandelkansen gaat krijgen.'

Om Heyleys van de grond te krijgen, werkten verschillende bureaus met elkaar samen. Op basis van de onderzoeksresultaten van communicatiebureau Aan Zee, is creatief bureau Fitzroy Amsterdam aan de slag gegaan met de naamgeving, de merkidentiteit en de campagne. Fingerspitz is verantwoordelijk voor de online marketing. Weekend Creative Agency en E-sites zijn respectievelijk verantwoordelijk voor de user interface/experience en de technische ontwikkeling van het platform.

(Tekst loopt door onder de video.)

Overleven

Jur Baart van Fitzroy is blij met het eindresultaat. 'Toen IClusion 10 maanden geleden naar me toe kwam met dit verzoek, zei ik direct ja. Ik heb in mijn directe omgeving veel te maken gehad met kanker en ik weet dat je in de laatste fase alles aangrijpt om te overleven. Heyleys is een platform waar kankerpatienten en naasten erachter kunnen komen of er nog kansen zijn op herstel.'

Het logo van Heyleys bestaat uit handgeschreven letters van zeven wetenschappers, onder wie Marie Curie, die een grote bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van medicijnen tegen kanker. Een eerbetoon aan de mensen die ervoor zorgen dat de kans op genezing bij kanker steeds groter wordt

Bron: KIM DE KLONIA - https://www.adformatie.nl/digital-transformation-tech/nieuw-platform-voor-kankenpatienten