Reclamebureau Fitzroy gaat aan de slag met de Europese campagne-uitingen voor fietsonderdelenmerk Shimano.

Een pitch ging aan deze keuze vooraf. De nieuwe campagne, die begin 2021 het licht moet zien, moet de fietser in Europa bewust maken van het feit dat een fiets goed en regelmatig onderhouden dient te worden, zodat deze optimaal functioneert. Er is een overkoepelend idee ontwikkeld dat alle activiteiten over de verschillende landen richting gaat geven, aldus Shimano Wear Out Parts (volledige merknaam) in een persverklaring.

Marnix Tiggeloven, mede-eigenaar van Fitzroy, zegt: 'Shimano is een merk dat wij hoog op onze lijst met favoriete klanten hebben staan. Niet alleen vanuit de liefde voor fietsen bij mij en in ons team, maar ook omdat Shimano bekend staat om zijn focus op productontwikkeling en innovatie. Daarbij is er een enorme beweging in de fietsmarkt en dat zal ook veel nieuwe uitdagingen met zich meebrengen waar we Shimano bij kunnen helpen.'

Bron: Lucas Boon - https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2020/08/shimano-kiest-voor-fitzroy/