Danoontje Powerrr terug op de buis

Apr 12, 2021

In de nieuwe campagne van Danone maakt het bekende meisje met rode bril en jas een comeback. Danoontje is er nu ook zonder toegevoegde suiker, zo luidt de boodschap.

De campagne, ontwikkeld door Fitzroy, wordt uitgerold op televisie, online en de winkelvloer. De Danoontje Powerrr-commercial kwam twintig geleden jaar voor het eerst op de buis en moederbedrijf Danone heeft er nu voor gekozen een comeback te maken, waarbij het kindvriendelijke kwarkmerk ‘zonder toegevoegde suiker’ wordt geïntroduceerd.

Yanique Maas, brand manager bij Danone, zegt: 'We willen producten bieden waar niet alleen kinderen, maar ook ouders dol op zijn. Dit doen we daar ons assortiment te blijven optimaliseren én te innoveren, zoals met de nieuwe producten zonder toegevoegde suiker. Met het oog op deze introductie hebben we Fitzroy gevraagd een campagne te ontwikkelen die niet alleen onze nieuwste producten onder de aandacht brengt, maar die ook verder bouwt aan de positie van het totale merk. Fitzroy is erin geslaagd om verder te bouwen aan een ijzersterk concept, maar er daarnaast ook een eigen moderne draai aan te geven.'

Merkassociatie

Jur Baart, eigenaar van Fitzroy, vult aan: 'Nadat we de briefing ontvingen, hebben we onderzoek gedaan naar de merkassociaties die leven onder de doelgroepen als het gaat om Danoontje. We waren verrast hoeveel mensen het merk nog steeds associëren met 'Powerrr' - de commercial die twintig jaar geleden op de buis was. Wij geloven in het versterken van die merkassociaties om met relatief weinig geld snel impact te kunnen maken. Dus ja: we hebben weer voor het kleine meisje, met rood jasje en brilletje gekozen. En natuurlijk de Powerrr.'

Bron: Lucas Boon - Marketingtribune https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2021/03/danoontje-powerrr-is-terug/index.xml