Big Green Egg Europa heeft na een bureau oriëntatie Fitzroy gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor de groei van het merk in Europa. Big Green Egg is marktleider in het keramische barbecue segment en wil daar zijn positie versterken. In landen waar ze relatief nieuw zijn (Duitsland, Frankrijk) moeten ze een positie gaan verwerven.
De Big Green Egg is de klassieker onder de kamado’s. En hoewel er veel kopieën gemaakt worden, is de kwaliteit nog steeds ongeëvenaard. Om dit te benadrukken ontwikkelde Fitzroy een campagne met als kerngedachte ‘The Evergreen.’ Want net zoals een nummer dat nooit z’n relevantie verliest, is ook de Big Green Egg niet onderhevig aan veranderende tijden. In de campagnefilm staat de Big Green Egg centraal op het moment dat drie generaties binnen één familie bij elkaar komen. We laten zien dat tijden veranderen, maar dat samen zijn en vieren wat belangrijk is, generaties met elkaar verbindt. Net zoals de Big Green Egg zijn deze momenten bestand tegen de tand des tijds. De campagne wordt dit jaar uitgerold in verschillende middelen waarbij het zwaartepunt ligt op digital, print en POS.