Madurodam kiest voor Fitzroy

Feb 14, 2024

Madurodam is een nieuwe weg ingeslagen; van miniatuurstad naar een interactief attractiepark. Daarom heeft het familiepark creatief strategisch bureau Fitzroy in de arm genomen om dat feit met Nederland te delen.

De nieuwe visie van het park is jaren geleden al ingeet met attracties als De Hollandse Meesters, Nieuw Amsterdam, The Flying Dutchman en De Waterwolf. ‘Mensen houden van Madurodam maar kennen het eigenlijk niet meer: ze gaan voor de miniaturen en komen verrast thuis van een dagje attractiepark,’ aldus Robin Hanraets, Brand Manager van Madurodam, die het volgende zegt over de keuze voor Fitzroy: ‘Een pitch uitschrijven was niet nodig. Na enkele gesprekken waren wij overtuigd. De verschuiving in merkperceptie kan je alleen maar toevertrouwen aan de kapiteinen van Fitzroy.’

Jur Baart, founder Fitzroy: ‘Iedereen is wel een keer in Madurodam geweest in zijn/haar jonge jaren. Een lovebrand dat nog steeds alleen de associatie heeft met miniatuur. Het park is inmiddels getransformeerd en daarom staat ook iedereen binnen ons team te trappelen om voor dit mooie merk te werken.’

Madurodam en Fitzroy - onderdeel van United Playgrounds - zijn direct met elkaar aan de slag gegaan. De eerste resultaten hiervan zullen nog voor de zomer te zien zijn. In  juli 2023 koos madurodam voor Somention als social media bureau.