Oikocredit schiet commercial in Bollywood-stijl om droom Asha te laten zien
De Indiase kan met een microkrediet een eigen atelier beginnen.
Toegang tot krediet of financiƫle instituties is niet voor iedereen overal vanzelfsprekend. Dit betekent niet dat de wil om zelf iets op te bouwen ontbreekt. Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial van Oikocredit.
Eric Holterhues, directeur Oikocredit: "In de commercial laten we Asha uit India zien die een droom heeft: een eigen atelier beginnen. Deze droom wordt uitgebeeld in een traditionele Bollywood setting. We stappen vervolgens uit haar droom en tonen de werkelijke situatie waarin mensen zoals Asha verkeren. Via Oikocredit kan iedereen ondernemende mensen met een droom helpen; niet door geld te schenken, maar door te beleggen in microkrediet zodat mensen geld kunnen lenen. Zo krijg je commitment bij de plaatselijke bevolking en ontvangen klanten van Oikocredit een goed gevoel en een mooi rendement."
De film is te zien op televisie en online en wordt ondersteund door banners, DM's en advertorials.
Opdrachtgever: Oikocredit
Verantwoordelijk bij klant: Eric Holterhues
Bureau: Fitzroy
Creatie: Joris van Ingen & Koos van Nuenen
RTV: Fatima Engelhard
Regie: Marco Grandia
D.o.P.: Sundeep Chatterjee
Line Productie: Hectic Content
Editor: Lisette van der Lee
Postproductie: De Grot
Sounddesign: Haaifaai De luxe