Zilveren Kruis checkt vitaliteit Nederlander

Oct 10 2019 - Design

Wie lekker in zijn vel zit, is fysiek, mentaal en emotioneel meer in balans. In een nieuwe campagne, ontwikkeld door Fitzroy, maakt Zilveren Kruis de Nederlander zich daarvan bewust.

Zilveren Kruis heeft ervoor gekozen om ‘op een emotionele en indringende manier’ de huid als metafoor te gebruiken voor het leven. Op zijn website daagt Zilveren Kruis in samenwerking met digitale coach Actify de bezoeker uit tot zelfreflectie via een laagdrempelige 'online check' op het gebied van bewegen, slapen, eten en ontspannen. De verzekeraar belooft kwalitatief goede content en oplossingen die de consument verder helpen op weg naar een gezondere leefstijl. In de begeleidende tv-commercial is de hoofdrol weggelegd voor Harm Edens.

Marlies van Voorthuizen, senior campagnemanager bij Zilveren Kruis, zegt: 'Je huid straalt als je in balans bent. Maar we weten ook dat veel Nederlanders last hebben van bijvoorbeeld slaapproblemen of niet goed kunnen ontspannen. Wij kunnen je in kleine stappen daarbij helpen.'

De campagne is bedoeld voor zowel klanten als niet-klanten van Zilveren Kruis en wordt uitgerold op televisie, radio, online en social media.