Pepsico

Bijna 8 jaar

Werken we inmiddels voor Pepsico

Het eerste merk van Pepsico dat binnenwandelde was Doritos. We mochten 5 jaar lang alle campagnes van dit mooie merk vormgeven onder de noemer 'Play Bold'. Dit heeft o.a. geresulteerd in een Gouden Effie Award, een Gouden Esprix Award en een Gouden Spin Award. In verschillende jaren. Dit succes bleef niet onopgemerkt en al snel kwamen er nieuwe Pepsico merken op ons af.

Lay's

Voor Lay's ontwikkelden we verschillende Europese campagnes. De laatste was voor 'restaurant icons' waar we niet alleen de commercial voor ontwikkelden, maar ook een niet-bestaand restaurant op Uber Eats plaatsten om onze nieuwe smaken KFC, Pizzahut en Subway te promoten.

Quaker

Voor dit mooie ontbijtmerk hebben we meerdere projecten gedaan. Een mooie case is de ontbijtchecker waarbij we de semi-bewuste consument willen laten zien dat de hoeveelheid suiker in een Quaker-product echt veel minder is dan ze denken. De campagne werd ook op televisie uitgerold.

Gouden Effie

Een gouden Esprix en Spin Award

Het is jammer dat Pepsico bijna geen campagnes meer voert in Nederland voor Doritos. Het merk heeft ons veel gebracht: niet alleen awards, maar vooral veel lol. In onze strategie wilden we alles vergamen: "gamificate everything". De meest perfecte briefing voor de creatieven.

Doritos

Het mantra: Gamificate everything

#playbold is een meerjarig campagne platform dat is neergezet om Doritos lokaal relevant te maken onder jongeren. Het merk speelde toen een steeds kleinere rol in de belevingswereld van jongeren. #playbold stond voor een nieuwe koers, die eigenlijk draait om het rigoureus betrekken van de doelgroep. Dit deden we met influencers, activaties en online content. Het beste voorbeeld is de Doritos VR Battle, waarin onze branded virtual reality game centraal stond.

VR Battle

In deze campagne lieten we twee YouTubers tegen elkaar strijden in de Doritos-wereld en hier verslag van uitbrengen. Daarna gaven we mensen de kans om het zelf te ervaren op een VR day, waar we de game officieel lanceerden. Tenslotte maakten we een mobiele versie van de game die jongeren konden spelen met een cardboard bril, inclusief battlepacks in de vorm van zakken Doritos voor extra wapens.