Fitzroy en Lay’s winnen zilveren Effie in België
Fitzroy heeft in Brussel een zilveren Effie in ontvangst mogen nemen voor de Lay’s Iconic Restaurant Flavours campagne. Ook kreeg de campagne een speciale vermelding voor de beste touchpoint strategie.
Centraal staat de introductie van nieuwe smaken in samenwerking met drie wereldwijd bekende restaurantmerken en hun meest iconische gerechten. De Lay’s Iconic Restaurant Flavours: KFC Original Recipe Chicken, Subway Teriyaki en Pizza Hut Margherita.
De campagne is tot stand gekomen vanuit het Lay’s BeNeLux team en liep in België en Nederland. Fitzroy was samen met OMD, King George en Native Nation verantwoordelijk voor de strategie, creatieve ontwikkeling en executie in beide landen.
Valérie Delaby - Marketing Manager Lay’s BeNeLux: “In korte tijd hebben we een verregaande samenwerking met drie grote merken op weten te zetten en creëerden we een unieke smaakinnovatie. De campagne wist de nieuwe smaken op ongeëvenaarde wijze te communiceren en zette Lay’s weer neer als de onbetwiste leider van de categorie.”
De case die ook in Nederland heeft gelopen en eerder al twee SAN Awards won en drie keer genomineerd is voor de Dutch Creativity Awards, is ook ingezonden voor de Nederlandse Effie Awards.