Millennials en Generatie Z'ers (geboren tussen 1995 en 2010) geven opdrachtgevers van reclamebureau Fitzroy gevraagd en ongevraagd advies op het gebied van nieuwe producten, merknamen, inzichten en ideeën voor campagnes.
Deze nieuwe dienst genaamd Soundboard is toegevoegd aan de 'cultural insights'-afdeling van Fitzroy. Marketeers zijn steeds meer op zoek naar zekerheid en onderbouwing vanuit de eerder genoemde doelgroepen, zo laat Fitzroy weten. ‘Echter slurpen conventionele onderzoekstrajecten vaak veel tijd en dus veel geld op. Daarnaast verzuipen marketeers te vaak in data, terwijl ze alleen inzichten willen toetsen.’
Fitzroy springt in dit gat met Soundboard. Marketeers gaan samen met de strategen van Fitzroy in gesprek met deze groep jongeren. De kwalitatieve inzichten kunnen vervolgens online kwantitatief getoetst worden onder een grotere groep.
Pernille Kok-Jensen, director cultural insights bij Fitzroy, zegt: 'Jonge mensen staan fundamenteel anders in het leven. Ze hebben een digitaal DNA en verwachten instant gratification, eisen dat merken sociaal verantwoord ondernemen en beschouwen inclusiviteit als hygiënefactor.'