Make-over voor Food for Skin

Oct 04, 2024

Food for Skin, het no-nonsense skincare merk uit Nederland, heeft gekozen voor Fitzroy (onderdeel van United Playgrounds) om hun branding een nieuwe make-over te geven.

‘Het werd tijd voor een make-over. Drie jaar na onze lancering voelden we dat het tijd was om onze merkidentiteit te versterken,’ zegt Manon Fennis, Growth Manager bij Food for Skin. ‘We staan bekend om gemak, eerlijkheid en kwaliteit. Dit wilden we nog krachtiger laten doorklinken in ons design. Plus, we wilden een tone of voice die past bij onze community – de ‘loving rebel: uitgesproken eerlijk, maar altijd met respect’.’

Fitzroy was volgens Fennis de perfecte partner. Jur Baart, oprichter van Fitzroy: ‘Toen de zussen bij ons aanklopten, wilden we gelijk voor hen werken. We zijn het bureau van andere mooie duurzame merken zoals Naif, Yumeko, Stoov en Fairphone. Food for Skin maakt consumenten ook bewust van de impact van grotere merken op hun gezondheid en het milieu. En biedt een alternatief dat zowel huidvriendelijk als milieuvriendelijk is. Dit soort merken helpen we graag succesvol te maken.’

Fitzroy ontwikkelde een nieuwe brandguide met een opgefriste huisstijl, waarbij de herkenbare zwart-wit look blijft, maar met meer ruimte voor storytelling en herkenbaarheid in ingrediënten. Daarnaast introduceert Food for Skin hun nieuwe tagline: "It’s all good." Vanaf 3 oktober gaat Food for Skin officieel los met hun geüpgradede logo, nieuwe verpakkingen en een campagne waarin 5 loyale gebruikers van het eerste uur centraal staan.