Moco Museum ook in Londen, Fitzroy helpt met marcom
Fitzroy is gevraagd om het museum te helpen op het gebied van marketingcommunicatie in de verschillende landen.
Het Moco Museum, waar moderne kunst en straatkunst is te zien, opent naast de al bestaande vestigingen in Amsterdam en Barcelona ook een vestiging in Londen. Fitzroy helpt het museum met de marketingcommunicatie in diverse landen.
In Moco is onder meer kunst te zien van Banksy, Jean-Michel Basquiat, Keith Haring, Damien Hirst en Andy Warhol. Op dit moment is o.a. de tentoonstelling van Robbie Williams te zien. Jelle Boddaert, Global Brand Manager bij Moco Museum: ‘We waren onder de indruk van hoe Fitzroy naar de buitenwereld kijkt en deze inzichten kan omzetten in een sterk concept waarin we zowel de kunstenaars en bezoekers een podium geven. Met de opening van een derde locatie deze zomer in Londen zochten we een no-nonsense bureau met internationale mindset, die de norm weet te challengen. Wij denken dat Fitzroy perfect aansluit bij onze visie en esthetica.’
Jur Baart, eigenaar van Fitzroy: ‘Ik ben zelf een kleine kunstverzamelaar dus van een museum als Moco gaat mijn hart sneller kloppen. Moco is roze en dat zal het blijven. Maar we willen het merk verder verrijken en laten zien waar het allemaal voor staat. En dat is heel veel. Het wordt dus een mooie rit.’