Babydoekjes, it's a dirty business. En dan bedoelt Naïf niet het schoonmaken van de babybillen. Ruim 90% van de babydoekjes bevat namelijk plastic. Een nieuwe campagne van het huidverzorgingsmerk moet de consument daarvan bewust maken.
Het betreft de start van de nieuwe 'Sorry free'-campagne van Naïf Natural Skincare, dat tevens B-Corp-gecertificeerd is. Het bedrijf wil met de ‘Poo pee, plastic free’-campagne invullen geven aan zijn missie: change the world of personal care. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy en wordt uitgerold in outdoor.
Van alle babydoekjes bevat 90% plastic. Niet alleen de verpakking, maar ook de babydoekjes zelf, aldus Naïf. Elke seconde worden er wereldwijd 14.000 babydoekjes gebruikt en daarmee komt er veel plastic in de natuur terecht. Met deze campagne hoopt Naïf bewustwording te creëren rondom 'al het plastic in baby wipes’.
Bron: marketingtribune - https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2021/02/naif-poo-pee-plastic-free/index.xml - Lucas Boon