Nieuwe campagne van Naïf voor kids en zeemeerminnen
In de zojuist gelanceerde campagne van babyverzorgingsmerk Naïf wordt de nieuwe reeks kidsproducten in de spotlight gezet. De campagne – Kid tested, mermaid approved - is in samenwerking met strategisch en creatief bureau Fitzroy tot stand gekomen.
Kinderen staan centraal bij Naïf. Daarom zijn de haarproducten speciaal ontwikkeld voor én door kids. Een speciaal kidspanel heeft meegedacht over zowel de geur als de verpakking.
In de kidslijn zitten geen microplastics en SLES de ingrediënten zijn voor meer dan 90 procent uit natuurlijke oorsprong. ‘Wij willen de wereld van de persoonlijke verzorging veranderen,’ legt Naïf-oprichter Jochem Hes uit. ‘Het klinkt simpel, maar in 9 van de 10 verzorgingsproducten zitten nog steeds microplastics, en die komen via het doucheputje in de oceaan terecht. Dat moet én kan anders.’
Het merk heeft de afgelopen maanden, samen met Fitzroy, gewerkt aan de versterking van de merkidentiteit. Een van de grote aanpassingen is dat de pay-off is aangepast naar Naïf, yes we are. Bij Naïf zien ze naïef zijn als iets positiefs. Dat kinderen centraal staan, zie je ook terug in de communicatie. ‘Vorig jaar hebben we in onze communicatiestijl gebroken met de categorie, door gebruik te maken van een illustratieve stijl,’ zegt Mischa Schreuder, creatief partner van bureau Fitzroy. ‘Deze stijl hebben we in deze campagne een stap verder gebracht. Niet alleen qua kleuren, maar ook door animatie, film en illustratie samen te laten komen.’ De zeemeermin zorgt ervoor dat er wat meer magie in het merk terugkomt. ‘Het is een mooie geïntegreerde mediacampagne geworden die niet alleen op abri komt, maar ook online, in magazines en op de radio,’ zegt Schreuder. ‘We zijn trots op de campagne en natuurlijk dat we voor dit mooie merk mogen werken.’