Sportlife gaat van wintersporten naar street- en lifestyle

Nov 02, 2023

Kauwgommerk Sportlife is vooral bekend om zijn frisse smaken, Met de introductie van drie nieuwe, zoete smaken duikt het merk in de bijbehorende campagne in de wereld van street- en lifestyle.

De meeste kauwgomkauwers kennen de frisse, mintachtige smaken van kauwgommerk Sportlife. Voor de introductie van de drie nieuwe smaken  Strawberry-Blueberry, Mango-Orange en Cherry-Coconut maakte Fitzroy de campagne ‘Unexpected Flavours’.

Voor de campagne stapte het kauwgommerk uit de koude wintersportwereld die iedereen kent van Sportlife en in het street- en lifestyle domein. Sportlife ging de samenwerking aan met streetwearmerk XPLCT Studios, wat resulteerde in drie tracksuits die matchen met de drie nieuwe smaken.

Het ontwerpteam van XPLCT Studios werkte tijdens het proces nauw samen met Sportlife om de essentie van de nieuwe smaken goed te vangen. Dit betekende experimenteren met levendige kleuren, texturen en patronen om het gevoel van de kauwgomverpakkingen en de zintuiglijke ervaring van de gum goed door te vertalen naar de pakken.

De Sportlife tracksuits en de nieuwe smaken zijn ook te zien in de nieuwe videoclip ‘Dinsdag’ van artiest en vlogger Glen Fontein. Glen staat midden in de doelgroep die het merk graag wil bereiken. In de videoclip - gemaakt door Joshua Raveneau - volgen we een ‘unexpected romance’ tussen Glen en TikTok creator Luna Nieuwboer. Vanuit de videoclip zijn video’s gemaakt voor de promotie van de nieuwe smaken van Sportlife.

Via socials maakt iedereen straks kans om zelf een van de tracksuits te winnen. In verschillende Nederlandse steden zullen promoteams opduiken in de nieuwe Sportlife tracksuits.

Credits:
Opdrachtgever: Sportlife
Tracksuits: XPLCT Studios

Creatief bureau: Fitzroy Amsterdam
Regisseur: Joshua Raveneau
Influencers: Glen Fontein & Luna Nieuwboer