United Playgrounds benadrukt rol van creatie met toetreding van Fitzroy

Feb 01 2024

Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing
solutions groep United Playgrounds.

Fitzroy - dat in 2023 nog de meeste SAN Awards in de wacht sleepte - is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep, met onder andere branding agency Verve (bekroond tot
‘European Design Agency of 2023’), merknamen-bureau Globrands (de bedenker van o.a. de merknamen Thalys en Senseo) en digital commerce bureau De Nieuwe Zaak (bekend van o.a. Bouwmaat en Studio Anneloes).

Jur Baart, samen met Marnix Tiggeloven en Mischa Schreuder de eigenaren van
Fitzroy: “In de afgelopen jaren hadden we de wind goed in onze zeilen. Maar we
zien ook alle veranderingen die op onze opdrachtgevers en natuurlijk onszelf
afkomen. De uitdagingen worden complexer en ondanks het feit dat we
strategie, creatie en design goed op orde hebben, zullen we onszelf moeten
verrijken met diepere kennis op het gebied van o.a. social, AI en digital/social
commerce.


Wij dagen onze opdrachtgevers altijd uit, maar willen daarnaast zelf ook
worden uitgedaagd. We wilden niet overgenomen worden door een
internationaal netwerk. Maar juist opnieuw mee gaan bouwen aan een nieuw
verhaal. Binnen United Playgrounds zitten al toonaangevende bureaus op hun
specifieke domein en omdat de groep nog relatief jong is, is er veel ambitie om
verder te groeien. En daar kunnen wij als Fitzroy sturend in worden. United
Playgrounds voelde vanaf het eerste moment als familie. Dat vinden we
ongelooflijk belangrijk.”

Diederik Breijer, CEO United Playground: “Hier staat een man met een glimlach.
We zijn enorm trots dat Fitzroy, een toonaangevend strategisch creatief bureau,
zich bij ons aansluit. Vanaf het eerste moment voelde dit goed. Bij de start van
United Playgrounds hebben we gezegd dat creativiteit een prominente plek in
het hart van onze groep moet krijgen en met Fitzroy halen we de top in huis.
Deze stap markeert een nieuwe fase in onze ambitieuze plannen, waar
creativiteit en technologie samenkomen in onze oplossingen voor grote en
opkomende merken. Onze positionering als ‘A playground for the remarkable’ is
hiermee een flinke stap dichterbij gekomen."

Baart, Tiggeloven en Schreuder zullen hun werkzaamheden gewoon voortzetten
en blijven de directie van Fitzroy.